آغاز کشت سیب زمینی در قصرشیرین

شناسهٔ خبر: 2838A9AD -
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : کشت سیب زمینی در سطح ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان گرمسیری آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ،مراد محمودیان مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع بامبو، جیلی، برن و آلمرا، آگریا، آریندا و سانته است که با توجه به گرمسیری بودن منطقه این محصول در اواخر آذرماه و اوایل دی ماه کشت می‌شود.

او گفت : کشاورزان برای افزایش عملکرد و بهره وری بالا از آب و خاک و سایر نهاده ها، مشاوره با کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کشاورزان پیشرو را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: ضروری است در طول دوره رشد گیاه تغذیه و آبیاری به موقع، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها نظارت لازم را داشته باشند تا دسترنج کشاورزان هدر نرود.

محمودیان ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به رطوبت خاک و بارندگی‌های مناسب در صورت نبود سرما و یخبندان، از هر هکتار زمین‌های کشت شده بیش از ۲۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او افزود: کشت سیب زمینی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می‌شود، ولی با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین، این محصول در زمستان کشت می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول سیب زمینی در قصرشیرین باتوجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی در اردیبهشت انجام می‌شود که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دما بستگی دارد.

محمودیان ادامه داد: بذر سیب زمینی از مکان‌های معتبر خریداری و تامین شده و با تمهیدات اتخاذ شده از ورود بذر‌های آلوده جلوگیری می‌شود و کارشناسان بر مراحل کشت نظارت دارند ضمن اینکه کود به میزان مورد نیاز از نوع فسفاته، پتاسه و اوره نیز در بین کشاورزان توزیع شده است .

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =