۱۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه درمانی به مددجویان کردستانی پرداخت شد

شناسهٔ خبر: 286BDA6C -
رییس اداره بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: امسال ۱۱۰ میلیارد ریال برای کمک به درمان خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

به گزارش هاناخبر ، آزاد زاهدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از این مبلغ، ۳۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برای کمک به هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان به هشت هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ میلیارد ریال در راستای کمک به درمان و تامین تجهیزات درمانی ۶ هزار و ۶۰۰ بیمار سخت درمان پرداخت شده است، افزود: تجهیزات بیماران سخت درمان شامل تخت طبی، ویلچر، تشک مواج، دستگاه اکسیژن‌ساز و واکر بود.

رییس اداره بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، هزینه کرد ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای کمک به رفع سوءتغذیه هزار کودک نیازمند زیر پنج سال و هزار و ۵۰۰ مادر باردار و شیرده را از دیگر خدمات درمانی این نهاد در سال جاری اعلام کرد.

به گفته زاهدی هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۱۹ بیمار سخت درمان، ۳۵۱ بیمار خاص، ۲۰۳ بیمار مزمن، ۸۵ بیمار معلول و ۹۶۴ بیمار زمین‌گیر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)استان هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۲ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =