فعالیت 6500 پرستار در آذربایجان شرقی

شناسهٔ خبر: 286F6149 -
رئیس نظام پرستاری آذربایجان شرقی گفت: ۱۱۶ هزار پرستار در کشور در حال خدمت رسانی هستند که سهم استان از این تعداد، ۶۵۰۰ پرستار است.

به گزارش هاناخبر ،

محمد ارشدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پرستار، اظهار کرد: شعار روز پرستار در سال‌جاری، "جامعه و سلامت، هویت و منزلت، رفاه و معیشت" است و خوشبختانه سازمان بهداشت جهانی، شعار سال جدید میلادی( ۲۰۲۰) را تحت عنوان "پرستار" نام گذاری کرده است.

وی گفت: در راستای تامین کمبود نیرو، حدود ۱۰۰۰ هزار نفر از طریق بخش‌های شرکتی به نظام پرستاری استان جذب شده‌اند و با توجه به این‌که پرستاران فعلی در شرف رسیدن به سن بازنشستگی هستند، با کمبود نیرو در این رابطه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات مفیدی در زمینه نوآوری و پذیرش دانشجو انجام شده و حتی برای اولین بار مقطع پی اچ دی در استان به راه افتاده است.

رئیس نظام پرستاری استان افزود: بیش از ۹ واحد دانشگاهی در شهرهای مختلف استان با بیش از ۲۰۰۰ هزار دانشجوی پرستاری در حال فعالیت هستند.

تحصیل 1058 دانشجوی رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه 1058 نفر دانشجو پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال تحصیل هستند، گفت: 25 درصد از تولید علم دنیا مربوط به دانشکده پرستاری و مامایی است.

وحید زمان زاده اظهار کرد: متاسفانه تصور مردم از جامعه پرستاری کامل نیست، چرا که فقط قسمت خدمات را مشاهده می‌کنند، در حالی که زحمات پرستاران قابل بیان نیست.

وی افزود: با توجه به کمبود نیرو، از این‌رو پرستاران به برخی از وظایف مهم خدماتی خود عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تاریخچه دانشکده، یادآور شد: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۰۳ سال قبل شروع به تربیت پرستار کرده است.

رئیس دانشکده پرستاری خاطرنشان کرد: برای اولین بار مقطع دکترای پرستاری در شهر اولین ها شروع شده که نزدیک به ۵۲ هئیت علمی دارد؛ این رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو تربیت می‌کند.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان رشته های مختلف پذیرش می شوند، اما در مقطع دکترا تنها در یک رشته دانشجوی پرستاری تربیت می‌کنیم.

زمان زاده تبریز را مهد طرح های فعال و خلاق در کشور دانست و گفت: طرحی اجرا خواهیم کرد که در قالب آن هئیت های علمی در بیمارستان ها حضور داشته باشند، تا هم به دانشجویان کمک کنند و هم بار علمی کار ارتقا یابد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =