آذربایجان شرقی در بهترین شرایط ذخیره محصولات استراتژیک قرار دارد

شناسهٔ خبر: 28A4B73C -
فتحی با اشاره به اینکه پیش بینی میزان مصرف آینده و ذخیره محصولات جزو تدابیر پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی است گفت: آذربایجان شرقی امسال در بهترین شرایط ذخیره محصولات استراتژیک قرار دارد.

به گزارش هاناخبر ،

فتحی رئیس کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیر عامل گفت: حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری بومی، جلوگیری از بروز آفات در داخل کشور و ورود آفت از دیگر کشور‌ها در کنار واردات و ذخیره اقلام اساسی مورد نیاز مردم برای عرضه به بازار در مواقع ضروری از وظایف جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیرعامل است.

رئیس کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی از استقرار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در گمرک‌ها برای مقابله با ورود آفت‌های کشاورزی به کشور خبر داد و گفت: هم در واردات محصولات کشاورزی و هم در صادرات تلاش می کنیم که از ورود یا صدور آفت محصولات کشاورزی جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: ذخیره گونه‌های ناب گیاهی و جانوری بومی از جمله جنگل‌های ارسباران و گاو بومی استان از شاخص‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی در راستای آینده نگری برای نسل‌های بعدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین تولید و ذخیره سازی محصولاتی از جمله گندم، جو، ذرت، مرغ و گوشت قرمز را از مهمترین کار‌های جهاد کشاورزی برای مقابله با تهدیدات غذایی طبیعی و غیر طبیعی عنوان کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =