یادداشت روز؛

شهردار «شهرگیلاس» کارگردان هماهنگی و توسعه مولفه های فرهنگی است

شهردار اشنویه در حمایت کلان از برگزاری جشنواره گیلاس و سایر موارد فرهنگی نشان داده است که کارگردان هماهنگی و توسعه مولفه های فرهنگی شهر است.

به گزارش هاناخبر ، همگان می دانیم مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص، متفاوت، پیچیده و چند بعدی است. انور سعیدی به عنوان شهردار اشنویه که با اقدامات تاثیرگذارش جایگاه خاصی را دل شهروندان باز کرده است در طول این دوره از مدیریت شهری نشان داده است که تعاملات اجتماعی با بخش های مختلف جامعه را به خوبی می داند و با مبانی اعتقادی و ایدئولوژی و اداری آشنایی کامل دارد و بر همین اساس مولفه های فرهنگی را هم به خوبی درک کرده است.
از خلاقیتهای شهردار پرتلاش اشنویه می توان به ایده و‌ چشم انداز ویژه برای آینده شهری و اقدامات و سیاست‌های راهبردی در راستای کسب رضایت عامه شهروندان و اجرای پروژه های کلان از جمله ساماندهی یک کیلومترساحلی رودخانه گلاز، احداث و توسعه پارک جنب سی ان جی شماره یک به مساحت 6 هزار متر مربع، آسفالت معابرشهری به مساحت 50هزار متر مربع، بهسازی و پیاده روسازی به مساحت 10هزار متر مربع، جدول گذاری معابر شهری به طول 5 کیلومتر، راه اندازی سایت پسماند به مساحت 15 هکتار، نوسازی و افزودن 3 دستگاه ماشین آلات شهرداری،تحقق 120درصدی بودجه در سال قبل، افزایش 70 درصدی بودجه در سالجاری،رسیدگی به مناطق حاشیه ای شهر، توسعه پارک قلاتوک، برنامه ریزی برای طراحی، بازسازی و نوسازی میادین شهری، تلاش برای جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار به ویژه در دو پروژه مهم مجتمع تجاری شیخ عبدالعزیز و احداث میدان تره بار به مساحت 5 هکتار در منطقه علی آباد، برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری، ایجاد فضای ورزشی و تفریحی از جمله پینت بال، تلاش برای نوسازی بافتهای فرسوده شهری در راستای تغییر سیمای شهری،برنامه ریزی در راستای طرح جامع شهری و افزایش محدوده، تلاش برای پروژه احداث کمربندی اشنویه، برنامه ریزی برای آسفالت ریزی بیش از ده هزار تُن در مناطق مختلف اشنویه، افزایش 70سانتی متر مربع فضای سبز شهری و... در کوتاه مدت اشاره کرد.
شهردار کارآمد این روزهای اشنویه نشان داده است که به بحث شفافیت توجه ویژه داشته و این مساله توانسته است اعتماد و مداخله و اثرگذاری بیشتر مردم در توسعه شهری و برنامه ها را به دنبال داشته باشد.
البته نباید نقش همراهی شورای شهر در موفقیت های پی در پی شهردار اشنویه را نادیده گرفت و همین امر نقطه قوتی برای آینده شهر گیلاس به شمار می آید .
برنامه های سعیدی بر اساس برنامه های مصوب شورا با شفافیت در کارکردها و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت همچنان ادامه دارد و شهردار اشنویه در حمایت کلان از برگزاری جشنواره گیلاس و سایر موارد فرهنگی نشان داده است که کارگردان هماهنگی و توسعه مولفه های فرهنگی شهر است.
در حالی که تقریبا در همه شهرهای کشور برای سنجش عملکرد شهردار نیاز به آمار و ارقام و مستندات برای اثبات کارکرد و شفافیت در عملکرد وجود دارد اما در این میان شاید تنها چند استثنا وجود داشته باشد که بدون تردید یکی از آنها سعیدی شهردار فعلی اشنویه است. شهردار اشنویه با عملگرایی موجب شده  اکثریت شهروندان با احساس اثربخشی فعالیتهای شهرداری حداقل در طول یکسال گذشته وی را شهرداری خلاق، پرانرژی، مردمی، کارآمد و عملگرا بدانند.

برنامه های سعیدی نشان می دهد در صورت عملی شدن پروژه ها مدیریت وی می تواند باعث وقوع تحولات مهم و بزرگی در سیمای شهری شده و طرح های حیاتی را در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی کند.
شهردار موفق اشنویه با درک درستی از مناسبات مدیریت شهری با حاکمیت، همکاران و مردم اهداف تعیین شده را بر مبنای این مناسبات به پیش برده است. انور سعیدی با درک شرایط و موقعیت توانست ارتباط دوسویه و سازنده ای را با دستگاه ها و ادارات بوجود آورد و با ایجاد فضای امیدآفرینی و نشاط در کالبد اجتماع  شهر گیلاس در دستیابی به اهداف پیش بینی شده خود توانسته است موفق عمل کند.
یکی از مهمترین اقدامات شهردارفعلی اشنویه ایجاد فضای اعتماد مردمی است و ثابت کرد که اگر اعتماد باشد، مردم در امور مختلف مشارکت فعالی خواهند داشت و بخش خصوصی نیز برای اجرای طرح‌ها وارد میدان می‌شود و گروه‌های مردم نهاد هم به عنوان بازوی فعال به کمک شهرداری می‌آیند و به این ترتیب در آستانه مرتفع کردن بسیاری از مشکلات شهری برآمده است.
وی با درک لزوم ارتباط مدیریت شهری با بدنه همکاران خویش، مناسبات مدیریت شهری با همکاران را  بر پایه رفاقت، صمیمیت و پاکدستی استوار کرده است.
آنچه واضح و آشکار است سعیدی بر عکس همه شهرداران سابق اشنویه گلخانه‌ای عمل نکرده است یعنی یکجا ننشسته و تنها به مکاتبات اداری نپرداخته بلکه با جسارتی ستودنی در بین مردم حاضر می شود و از کمبودها و گلایه های شهروندان نمی هراسد به درد دل آنها گوش می دهد و از نزدیک مشکلات شهر را لمس و برای حل آنها اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهد./ امیر ایزددوست خبرنگار و روزنامه نگار سردبیر هاناخبر

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 3 =