کمبود آب آشامیدنی در 10 روستای شهرستان مهاباد

شناسهٔ خبر: 28C25B41 -
10 روستای شهرستان مهاباد با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

به گزارش هاناخبر ، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در 10 روستای این شهرستان گفت: آبرسانی به این روستاها که شامل اوزندره، حاجی مامیان، قلعه جوغه منگور، کهنه ده‌شوگا، چهارگاه، قویطل، بهرام آباد، قالوی زندان، گنه‌دار و ایل تیمور هستند در زمان اوج مصرف آب با استفاده از تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.کمبود آب آشامیدنی در 10 روستای شهرستان مهاباد

مسعود امجدی افزود: از این تعداد ، هشت روستا در مجموعه پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان قرار دارند و دو روستای دیگر نیز در صورت تأمین اعتبار با حفر دو حلقه چاه، از آب آشامیدنی پایدار برخوردار خواهند شد.

امجدی، با بیان اینکه میزان پیشرفت پوشش خانواری طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان به ۵۰ درصد رسیده است، اظهارکرد: هم اکنون لوله گذاری از مسیر سه راهی برهان به دارلک برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای محال بخش مرکزی و انتقال به بخش خلیفان به طول بیش از ۱۵ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی، با بیان اینکه تاکنون ۴۵ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است،گفت: هم اکنون ۱۳ روستای بخش مرکزی با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۵۴۰ نفر زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب در قالب این طرح قرار گرفته‌اند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد اضافه کرد: روند تکمیل پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان از محل تصفیه خانه سد مهاباد بدون وقفه درحال انجام بوده و امسال نیز یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای این امر درخواست شده است.

عملیات آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش خلیفان و مرکزی شهرستان مهاباد اواخر سال ۱۳۹۷ در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

شرکت آب و فاضلاب شهرستان مهاباد هم‌اکنون دارای بیش از ۵۰ هزار مشترک شهری و ۱۶ هزارمشترک روستایی است که تمامی جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 5 =