انتقال آب از زرینه رود به تبریز متوقف شد

شناسهٔ خبر: 28E690FD -
فرماندار میاندوآب گفت: عملیات لوله گذاری این طرح نیز متوقف شده است و نگرانی خاصی در خصوص انتقال مضاعف آب وجود ندارد.

به گزارش هاناخبر ،

ناصر امیری شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی دور چهارم شهر و روستا و تحلیف اعضای دور پنجم شهرستان میاندوآب با اشاره به انتشار برخی خبرها در این خصوص طی روزهای گذشته،افزود: استاندار آذربایجان غربی نسبت به این موضوع حسیاست دارد و شخصا موضوع را دنبال می کند.

امیری با تقدیر از احساس وظیفه و پیگیری نمایندگان میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: هر 2 نماینده مکاتبه هایی در خصوص جلوگیری از اجرای این طرح داشته اند و اهمیت موضوع را به اطلاع رئیس جمهوری رسانده اند.

وی همچنین با قدردانی از افرادی که در این رابطه حساسیت نشان داده اند، گفت: این حساسیت حق طبیعی مردم است اما مردم آسوده خاطر باشند زیرا مسئولان رده بالای این استان مدافع حق و حقوق اهالی این منطقه هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان میاندوآب توسعه روزافزون این شهرستان را دنبال می کنند، افزود: مجتمع پتروشیمی و جاده سرچم که مسیر این شهرستان تا تهران را از طریق اتوبان پیامبر اعظم(ص) کوتاه تر می کند، تا پایان سال 1397 افتتاح می شود و مردم از مزیت های این طرح ها بهره مند می شوند.

وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در استفاده از بانوان و جوانان در پست های مختلف، افزود: ما این مهم را نیز در سطح اینن شهرستان تقویت خواهیم کرد و انتصاب یک زن به عنوان بخشدار در میاندوآب سند بارزی بر این ادعاست.

 پیش از این قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در سفر به این شهرستان گفته بود که فاز دوم انتقال آب از میاندوآب به تبریز در راستای مصوبه های کارگروه احیای دریاچه ارومیه اجرا نمی شود.

فاز نخست انتقال آب زرینه رود به آذربایجان شرقی که در اول شهریور سال 1378 به بهره برداری رسید، علاوه بر تامین 60 درصد نیاز آبی کلانشهر تبریز، 40 درصد نیاز شهرهای میاندوآب، بناب، آذرشهر، ایلخچی، گوگان و شبستر را نیز رفع کرده است.

خط دوم انتقال آب از سد بوکان به تبریز در حالی متوقف شده که تاکنون 32 کیلومتر از 180 کیلومتر کار لوله گذاری خط دوم انتقال آب از این سد اجرا شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 7 =