مالکیت حدود ۹ هزار مترمربع زمین‌ در ارومیه به شهرداری بازگشت

شناسهٔ خبر: 291F683E -
پس از کش و قوس یک و نیم ساله سرانجام مالکیت زمین هشت هزار و ۸۰۰ مترمربعی واقع در خیابان حسنی به شهرداری ارومیه بازگردانده شد.

به گزارش هاناخبر ، از سایت شهرداری ارومیه، شهردار ارومیه با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ یک قطعه زمین متعلق به شهرداری به مساحت هشت هزار و ۸۰۰ مترمربع در قبال تسویه بدهی ۱۹/۵ میلیارد تومانی طی مبایعه‌نامه‌ای به بانک شهر واگذار شده بود، اظهار کرد: مبایعه‌نامه واگذاری ملک به بانک شهر فسخ و اقاله شد و بر اساس آن، مالکیت زمین هشت هزار و ۸۰۰ مترمربعی خیابان حسنی به شهرداری ارومیه بازگردانده شد.

حسین مهدی‌زاده با اشاره به ارزش چندین برابری این ملک در مقایسه با بدهی شهرداری به بانک شهر و ناعادلانه بودن واگذاری آن افزود: بازگرداندن این ملک در طول یک و نیم سال گذشته در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت تا از خروج این ملک از ید شهرداری جلوگیری و با حفظ و تثبیت مالکیت شهرداری بر زمین یاد شده در خصوص بازپرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر نیز توافق حاصل شود.

وی‌ با تاکید بر اهمیت و اولویت موضوع صرفه و صلاح شهرداری در تمام برنامه‌ها و انجام معاملات اضافه کرد: سیاست‌های مدیریت شهری بر حفظ منافع و رعایت صرفه و صلاح شهرداری استوار بوده و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر در فرآیند باز گرداندن این ملک به مالکیت شهرداری، گره‌گشا و موثر بود.

شهردار ارومیه از طرح موضوع تعیین کاربری و میزان تراکم مجاز این زمین در کمیسیون ماده پنج تغییرات طرح تفصیلی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج کاربری این ملک تجاری و خدماتی و با سطح اشغال ۱۰۰ درصد، سه طبقه زیرزمین و هفت طبقه بالای پیلوت تعیین شده که با توجه به تراکم مصوب، متوسط ارزش ریالی آن در حال حاضر حدود هشت هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 8 =