سازش ۴۲ درصدی پرونده‌های شورای حل‌اختلاف در آذربایجان‌غربی

شناسهٔ خبر: 29244FF1 -
رئیس شوراهای حل‌اختلاف آذربایجان‌غربی از خاتمه ۴۲ درصد از پرونده‌های وارده به شورای حل‌اختلاف استان در سال جاری با سازش خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،

هادی صمدی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل‌اختلاف استان در جلسه رسیدگی به مسایل شوراهای حل اختلاف ستان  گفت: طبق گزارش‌ها عملکرد شوراهای حل‌ اختلاف قابل قبول بوده و در ۸ ماهه سال جاری ۴۲ درصد از پرونده‌های وارده به شورای حل‌ اختلاف استان با سازش خاتمه یافته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت  : شورای حل اختلاف یار و مددکار دستگاه قضایی است و بار سنگین پرونده‌ها را به دوش کشیده که ظرفیت بزرگی است و انتظار می‌رود نقش آفرینی شورا در حوزه‌های مختلف بیشتر از گذشته باشد.

ناصرعتباتی افزود: باید برای کنترل ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی به سمت اقدامات پیشگیرانه برویم و صلح و سازش یکی از این ظرفیت‌های بسیار خوب است  و شورای حل اختلاف هم به این منظور تشکیل شده است.

وی در پایان گفت: بهترین راه‌حل و فصل اختلافات مردم و طرفین پرونده‌ها ،  سازش است  و سوق دادن مردم به سمت صلح و سازش توسط شوراهای حل‌اختلاف را خواستاریم که در واقع رسالت اصلی و فلسفه تشکیل شورای حل‌اختلاف هم اصلاح ذات‌البین و صلح و سازش بین مردم محسوب می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =