80 واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی در ایام دهه فجر آماده افتتاح است/ 19 واحد صنعتی آذربایجان غربی در دهه فجر امسال بصورت نمادین به بهره برداری می رسد

شناسهٔ خبر: 294E8D6C -
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر سال جاری 19 واحد صنعتی و معدنی استان با حضور مقامات کشوری و استانی بصورت نمادین به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش هاناخبر ، عبدالحمید‌سرتیپی گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر ۱۹ واحد صنعتی استان با حضور مقامات کشوری و استانی بصورت نمادین به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این واحدهای صنعتی در آذربایجان‌غربی با سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۲۵۷ نفر افتتاح خواهد شد.

سرتیپی اضافه کرد: این طرح ها عمدتا در زمینه های صنایع نساجی و سلولزی، صنایع غذایی، قطعه و ماشین سازی و ... فعالیت می کنند.

وی افتتاح طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی و قند میلاد مهاباد را از مهم ترین طرح های آماده افتتاح استان آذربایجان غربی در دهه فجر امسال اعلام کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب که ۱۱ طرح از ۱۹ طرح مذکور در ارومیه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد تصریح کرد: سه طرح در مهاباد، دو طرح در خوی، یک طرح در تکاب، یک طرح در سلماس و ۱ طرح دیگر در شهرستان نقده افتتاح می شود.

سرتیپی گفت: از هفته دولت تا دهه فجر امسال ۸۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۷۴۶ نفر صادر و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده تعداد ۴۶۸ فقره جواز تاسیس برای ایجاد طرح های جدید صنعتی و یا توسعه ای با حجم سرمایه گذاری ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰ هزار و ۶۰۷ نفر صادر شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه با حجم سرمایه گذاری ۱۳۸ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال‌زایی برای ۶۱ هزار و ۱۳۹ نفر را فراهم کرده‌اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =