چمن بلوارهای اصلی شهر خوی با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب حذف شد

شناسهٔ خبر: 2955E316 -
شهردار خوی با اشاره به کمبود آب در شهرستان گفت: با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، چمن بلوارهای اصلی این شهر حذف و سنگ فرش جایگزین آن می‌شود و این طرح از بلوار آیت الله خویی (ره) آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ، حسن نصرالله پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سیاست کلی مدیریت شهری مبنی بر حذف چمن از وسط بلوارها با توجه به مصرف بیش از حد آب در شرایط فعلی این و به جای بخشی از آن گیاهان و درختانی کاشته می‌شود که نیاز کمی به آب داشته و مقابل کم آبی مقاوم باشند.

وی با تشریح سیاست‌های مدیریت شهری در کنترل مصرف آب اظهار کرد: در این راستا حذف چمن وسط بلوارها به علت مصرف زیاد آب در اولویت قرار گرفته تا گامی مثبت در مدیریت بهینه مصرف آب شهر برداشته‌ باشیم.

نصرالله پور در رابطه با حذف چمن و جایگزینی آن با کاشت برخی گونه درختان کم آب بر گفت: با توجه به گرمای بی سابقه فصل تابستان و کاهش برداشت از منابع آبی در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهری در راستای کنترل مصرف، شهرداری خوی اقدام به اجرای این طرح با هدف مقابله با تنش آبی کرده است.

شهردار خوی تاکید کرد: از ثمرات این اقدام کاهش نیاز آبی گونه‌ها در دوره‌های آتی آبیاری و جایگزینی بخشی از پوشش گیاهی با گونه‌های جدید و مقاوم به کم آبی خواهد بود.

نصراله پور ادامه داد: در گام اول اجرای این طرح، چمن وسط بلوار حدفاصل پلیس راه خوی به ارومیه تا پل آیت الله خویی (ره) حذف و سنگ فرش به جای آن تعبیه می‌شود و در کنار آن نیز افزایش روش آبیاری قطره‌ای نیز در دستور کار مدیریت شهری در حوزه فضای سبز قرار دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 1 =