به سرانجام نرسیدن کار فرهنگی با بخشنامه‌های دولتی

شناسهٔ خبر: 298D6E28 -
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه کار فرهنگی با بخشنامه‌های دولتی به سرانجام نمی‌رسد، گفت : شکوه و عظمت امروز اربعین به برکت عشق بی‌پایانی است که در دل مردم نسبت به اهل بیت و ائمه معصومین (ع) می‌جوشد.

به گزارش هاناخبر ، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در استانداری گفت : خدمت به زوار حسینی و رسیدگی به امورات عتبات عالیات و خدمت به حرم‌های مطهر ائمه معصومین افتخاری بزرگ برای همه ماست و این سنت زیبا از ریشه‌ای عمیق و تاریخی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی با بخشنامه‌های دولتی به سرانجام نمی‌رسد در ادامه عنوان کرد: اگر قرار بود نهضت حسینی در طول تاریخ به کمک حکومت‌ها پابرجا بماند، امروز چیزی از آن باقی نمانده بود و این شکوهی و عظمتی که امروز می‌بینید به برکت عشق بی پایانی هست که در دل مردم نسبت به اهل بیت و ائمه معصومین می‌جوشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه دارند که آستان قدس رضوی مستقل از دستگاه‌های دولتی و مردمی باشد و بخش دولتی می‌تواند به این مفتخر باشد که به این اماکن مقدسه توجه و نگاهی ویژه دارد.

وی بخشنامه‌ای کردن سنت همراهی و کمک به بازسازی عتبات عالیات را کاری اشتباه خواند و گفت: نمی‌توان با صدور بخشنامه افراد و یا مجموعه‌ها را ملزم به پرداخت کمک به این حوزه کرد، زیرا به حس زلال نهفته در این حرکت عاشقانه آسیب جدی می‌زند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: خشت خشت اماکن مقدسه واقع در عتبات عالیات با عشق مردم ساخته شده است و نباید با دستورالعملی کردن امورات به این سنت زیبا آسیب بزنیم.

وی گلریزان را یک سنت خوب برای مشارکت خودجوش دوستداران اهل بیت معرفی کرد و گفت: می‌توان در آغاز ماه محرم با برپایی برنامه‌های گلریزان بستری را فراهم کرد تا اقشار مختلف جامعه با نیتی حسینی در این ثواب اخروی مشارکت کنند.

صحرایی ایجاد انگیزه و تشویق را وظیفه مشترک همه مجموعه‌های دولتی و مردمی دانست و گفت: مردم دوست دارند در ایام اربعین به زوار امام حسین خدمت کنند و باید بستری فراهم شود تا افراد با نیت خیر خودشان در این سنت قدیمی مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: کار تشکیلاتی در ایام اربعین اگر با مدیریت عالمانه و جهادی و کارآمدی همراه باشد افراد ترغیب می‌شوند که با برنامه‌های آن همراه می‌شوند و به آن احترام می‌گذارند و این خیمه فراگیرتر می‌شود .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 3 =