‍ انتقاد شدید امام جمعه مریوان به روزه خواری در مریوان

شناسهٔ خبر: 29982EA9 -
‍ در طول چهل،پنجاه سال گذشته در مریوان به اندازه ی امسال در حق و جایگاه شامخ ماه مبارک رمضان بی احترامی و بی امری به امر خدا نشده بود.

به گزارش هاناخبر ،

مصادف با جمعه ماه مبارک رمضان، امام جمعه مریوان در سخناني شدید الحن وبا ابراز تاسف شدید از وضعیت فضای ماه مهمانی خدا در میادین وسیمای  شهر مریوان یاد آور شد:در طول چهل، پنجاه سال گذشته در مریوان به اندازه امسال در حق وجایگاه شامخ ماه مبارک رمضان بی احترامی و بی امری به امر خدا نشده بود.
حاج ملا مصطفی شیرزادی با انتقاد شدید از دستگاه‌های نظارتی مرتبط با امر نامطلوب روزه خواری و مسوولان مربوطه وهمچنین تعدادی از شهروندان خاطر نشان کرد :به حق بی مروتی، ناانسانیت و بی احترامی را در حق این ماه مبارک خوب بجا آوردند.
وی همچنین از وضعیت اسفناک بی‌حجاب مسافران نوروزی،  تعدادی از شهروندان ، محیط های نامطلوب قهوه خانه های سنتی، رستوران ها، اقامتگاه های مسافری و سیاحتی به شدت تاخت و یادآور شد :جای تاسف است که مریوان که روزی بنام زوهد، دیانت وعرفان شهر خاص و عام بود، اکنون در ماه مبارک رمضان با چنین سیمای نامطلوب، بی احترامی ها و روزه خواری های علنی به شهری بی روح از دیانت و عرفان تبديل شده است.
امام جمعه مریوان با نکوهش از رفتارها و حرکاتی در برگزاري مراسمات نوروزی در حاشیه شهر و برخي از روستاها در مریوان در ماه مبارک رمضان  اظهار داشت : چنین مراسمات و رویه های در میان جامعه مسلمان کرد در ماه مهمانی خدا داغ و ننگ بزرگی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 6 =