حل مشکل آب ۱۵۰ واحد تولیدی آذربایجان شرقی

شناسهٔ خبر: 299E2E49 -
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: در ۱۵ ماه سپری شده از خدمت دولت سیزدهم مشکل بیش از ۱۵۰ واحد کوچک و بزرگ صنعتی، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های گلخانه‌ای مدرن و پرورش ماهی در این استان رفع شده است.

به گزارش هاناخبر ، یوسف غفارزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا پایان آبان‌ماه امسال، مشکل سه واحدگلخانه‌ای مدرن و ۳۲ واحد پرورش ماهیان سردابی استان رفع شده است.
وی اعلام کرد: در شهرستان هشترود به تعداد ۵۰ مورد، شهرستان ملکان ۳۸ مورد، شهرستان میانه ۳۴ مورد و شهرستان بناب ۱۹ مورد مشکلات آبی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی رسیدگی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی همچنین گفت: در ١۵ ماهه دولت سیزدهم با تخصیص چهار میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب در آذربایجان شرقی موافقت شده است.

غفارزاده اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه ۱۴۰۰، برای تخصیص آب مصارف شرب و بهداشت شهری و روستایی و تأمین کمبود آب در شهرها و روستاها به تعداد ۳۷ مورد و با مجموع تخصیص حدود چهار میلیون متر مکعب موافقت شده است.

وی افزود: موافقت با حفر سه حلقه چاه با میزان برداشت هر کدام ۲۵ لیتر در ثانیه جهت تأمین کمبود آب شرب شهر تبریز در زمان‌های بحرانی، موافقت با تخصیص آب به ۲ حلقه چاه با مجموع تخصیص ۱.۵ میلیون متر مکعب برای تأمین کمبود آب شرب شهر جدید سهند و تخصیص آب به مجتمع های روستایی در شهرستانهای هشترود، میانه، کلیبر در ۱۵ ماه گذشته اتفاق افتاده است.
میزان تولید سالانه آب شرب شهری و روستایی در استان آذربایجان شرقی حدود ۳۳۰ میلیون مترمکعب است که ۷۵ درصد تامین آب شرب استان از طریق آب منطقه ای و ۲۵ درصد نیز از طریق چاه های شرکت آب و فاضلاب تامین می شود.

حدود ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که حدود یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان را در خود جای داده اند؛ از این تعداد یک هزار و ۹۴۵ روستا، دارای بالای ۲۰ خانوار است و حدود ۷۵۴ روستا نیز کم تر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

بنا بر آمار، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستای آذربایجان شرقی دارای آب لوله کشی و نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت روستاها زیر پوشش آب و فاضلاب هستند.

قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه آب لوله کشی متصل شوند.

آبرسانی به روستاهای آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم شتاب گرفته به گونه ای که علاوه بر اجرای همزمان مجتمع های آبرسانی روستایی، روستاهای مشکل‌دار این خطه از ۴۰۰ مورد در سال گذشته به کمتر از یک سوم در تابستان امسال کاهش یافت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 4 =