ساماندهی فعالیت هنرمندان نقره در آذربایجان شرقی

شناسهٔ خبر: 29A35730 -
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ساماندهی فعالیت و تسهیل امور هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره در این استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره استان، تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان این رشته را عاملی مؤثر در پیشبرد اهداف و تسهیل روند فعالیت آن‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان بیش از ۷۰۰ هنرمند به فعالیت در حوزه حکاکی روی نقره و طرح نقره مشغول هستند، لذا تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان این رشته هنری، گامی روبه‌جلو برای تسهیل فعالیت آن‌ها خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی به حمایت از فعالیت‌های هنرمندان فعال این حوزه اشاره کرد و گفت: در این هم‌اندیشی آمادگی کامل نمایندگان مجلس و نمایندگان استانداری برای تسهیل فعالیت و موضوع بیمه هنرمندان این حوزه اعلام شد.

حمزه زاده اظهار داشت: با تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره امکان پوشش ۳ هزار نفر به همراه خانواده‌ها فراهم خواهد شد که به‌واسطه این اقدام روند فعالیت هنرمندان با رونق بیشتری ادامه خواهد یافت.

او افزود: از دیگر اقداماتی که با تشکیل این انجمن توسط هنرمندان عضو در آن در دستور کار قرار خواهد گرفت آموزش جامع به علاقمندان و گسترش فعالیت این هنر اصیل در استان است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =