طرح «زندگی با آیه‌ها» در سقز اولویت برنامه‌های رمضان است

شناسهٔ خبر: 29BEECE6 -
سقز- فرماندار سقز گفت: تقارن ماه رمضان و عید نوروز فرصتی مناسب برای تقویت سنت های دینی و ملی بوده و طرح «زندگی با آیه‌ها» در سقز اولویت برنامه‌های رمضان است.

به گزارش هاناخبر ،جعفر توان ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد شئون مذهبی و فرهنگی که در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تقارن زیبای ماه مبارک رمضان با عید نوروز تداعی جلوه‌های بهار قرآن، معنویت و ضیافت الهی است و در همین راستا برنامه‌های این ماه مبارک باید با کیفیت بالا برگزار شود.

وی افزود: تقارن ماه رمضان و عید نوروز فرصتی مناسب برای تقویت سنت‌های دینی و ملی است.

توان به اهمیت برگزاری مناسب و با کیفیت برنامه‌های ماه مبارک رمضان و استقبال از سال نو تاکید کرد و عنوان کرد: رمضان ماه رحمت، برکت و مغفرت است و تقارن آن با عید نوروز فرصتی ارزشمند است و ما باید باید از این فرصت مناسب در راستای اشاعه ارزش‌های دینی بهره ببریم.

فرماندار سقز بر لزوم فضاسازی شهری مناسب با این دو مناسبت تاکید کرد و ابراز داشت: عید رمضان و عید نوروز پیوند سنت‌های دینی و ملی است و باید از این فرصت برای ترویج و تقویت سنت‌های صحیح استفاده شود

وی با تاکید بر اینکه برنامه استقبال از سال نو توسط نهادهای مردم نهاد برگزار خواهد شد گفت: برنامه متمرکز استقبال از سال نو در آخرین روز از سال ۱۴۰۲ با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد زیر نظر اداره‌های ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

فرماندار سقز خاطر نشان کرد: غبارروبی مساجد، محفل انسی با قرآن با حضور قاریان برتر بین‌المللی، برپایی افطاری وحدت، برپایی شب‌های احیا، جزخوانی قرآن کریم، برگزاری طرح مسطورا با محور حفظ آیه‌های قرآن و با عنوان زندگی با آیه‌ها به عنوان اولویت برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گردهمایی روزه اولی‌ها و تفسیر قرآن بعد از نماز تراویح از جمله برنامه‌های رمضان امسال در سقز خواهد بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =