مذاکرات وحدت کردهای سوریه عامل رفع اختلافات با ترکیه و اقلیم کردستان

فارن پالسی در تحلیل مذاکرات صلح میان احزاب کرد حاکم بر شمال شرق سوریه و گروه های اپوزیسیون کرد این منطقه نوشت: این مسئله زمینه را برای داشتن روابط بهتر با کردهای عراق و نیز کشور ترکیه فراهم می کند.

به گزارش هاناخبر ،نشریه فارن پالسی یکی از اقدامات موثر کردهای سوریه به رهبری مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای کرد-عرب سوریه را آغاز مذاکرات صلح میان دو جریان اصلی کردی در سوریه می داند. گروه تحت رهبری حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا pyd که اداره شمال شرق سوریه را در دست دارد، از حدود یک سال گذشته مذاکراتی را با جریان شورای میهنی کرد سوریه نزدیک به اقلیم کردستان آغاز کرده است. این دو گروه از موافقت های اولیه، حداقل بر سر ادامه مذاکرات خبر داده اند.

مجله فارن پالسی آمریکا در تحلیلی پیرامون اوضاع در شمال شرق سوریه، یکی از اقدامات ارزشمند در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را تلاش مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه برای شکستن بن بست سیاسی در این منطقه بر اثر اختلافات میان حزب اتحاد دموکراتیک و شورای میهنی کرد سوریه و آغاز مذاکرات اتحاد میان کردهای سوریه عنوان کرده است.

این مجله مذاکرات دو جریان کردی در سویه با حمایت آمریکا را در تقابل با مذاکرات رهبران این منطقه با دولت سوریه با حمایت روسیه دانسته است و گفته است مذاکرات کردی-کردی از پیشرفت نسبی برخوردار بوده است.

این مجله سیاسی تاکید کرده است که اگر مذاکرات اتحاد کردهای سوریه به موفقیت ختم شود راه را برای ایجاد پلورالیسم سیاسی بزرگتر در این منطقه فراهم کرده و اختلافات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه را هم با ترکیه و هم با اقلیم کردستان عراق کاهش می دهد.

فارن پالسی بر این باور است که موفقیت مذاکرات کردی-کردی در شمال سوریه تاثیر بزرگتری بر منطقه دارد و امکان خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از سوریه را بدون وارد شدن منطقه به آشوب، به خطر انداختن جان 4 میلیون جمعیت این منطقه و یا خیانت به متحدان آمریکا فراهم می کند.

این مجله به آمریکا پیشنهاد کرده است برای تضمین موفقیت مذاکرات کردهای سوریه با هم، آنها را مذاکرات صلح سوریه موسوم به مذاکرات ژنو مشارکت دهد.

فارن پالسی با بیان این که آمریکا تاکنون فقط از نیروهای کرد-عرب سوریه به عنوان ابزاری علیه داعش استفاده کرده، تاکید کرده است واشنگتن باید به این سیاست خود پایان دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 7 =