عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان آغاز شد

شناسهٔ خبر: 30404ABF -
با استقرار منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، ظرفیت برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود و شرکت‌هایی که مستقر هستند، از مزیت‌های مناطق آزاد بهره مند می شوند.

به گزارش هاناخبر ، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان تا ۲ روز دیگر آغاز و مدیرعامل این منطقه مستقر خواهد شد.
دکتر حجت الله عبدالملكى مشاور  رئيس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی کشور بهمراه دکتر احمدی فرماندار مریوان از مرز باشماق بازدید کردند.
حجت‌الله عبدالملکی روز پنجشنبه در بازدید از مرز باشماق مریوان اظهار کرد: با استقرار منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، ظرفیت برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود و شرکت‌هایی که مستقر هستند، از مزیت‌های مناطق آزاد بهره مند می شوند.
وی افزود: استقرار منطقه آزاد بانه و مریوان و آغاز به کار آن، توسعه زیرساخت های مرز باشماق را به دنبال دارد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد مناطق آزاد نمونه در بانه و مریوان در تراز ملی ایجاد شود و دستگاه های اجرایی در مرز به بهترین شیوه وظیفه خود را انجام دهند و آینده روشنی پیش روی مریوان و کل ایران باشد.
عبدالمکی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مربوط به اقتصاد ملی بوده و متعلق به همه مردم ایران است و توجه مسئولان در گستره ملی را می‌طلبد؛ همچنان‌که رئیس جمهور روی این منطقه حساسیت داشته و پیگیر مسائل آن است.
وی مرز باشماق را یکی از مبادی اصلی اقتصای ایران و برای کشور بسیار راهبردی و مهم دانست و گفت: نزدیک به ۶ میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیت یا صادراتی و وارداتی مبادله می شود.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اضافه کرد: خبر بسیار خوب این است که در هفت ماه گذشته صادرات از مرز باشماق حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است که نشان دهنده موفقیت سیاست‌های دولت در تقویت صادرات غیرنفتی و موفقیت مدیریت این منطقه است.
عبدالملکی به گفت و گو با فعالان اقتصادی در مرز باشماق اشاره کرد و افزود: با وجود توسعه مرز باشماق، مشکلات زیرساختی هنور وجود دارد که باید برطرف شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =