بستری 170 مبتلا کرونا در آذربایجان غربی طی یک روز/ 51 نفر به ونتیلاتور متصل اند

شناسهٔ خبر: 3042F0E8 -
جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن 10 فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به 525 نفر رسیده است.

به گزارش هاناخبر ، دکتر محبی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ 16 تیر ماه، 802 مورد بستری در استان داشته ایم که 307 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 495 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه تکمیل شده است، گفت: در عرض این روز 170 نفر بیمار در سطح استان بستری شده اند و در حال حاضر در حال سومین بیمارستان وارد مدار بستری کرونا شده است.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در آی سی یو 172 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد  نفر بد حال و 51 به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

محبی بیان کرد: با 10 مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به 525 مورد افزایش یافت که از این تعداد 3 نفر در ارومیه، 2 نفر در بوکان، 2 نفر میاندوآب، 2 نفر پیرانشهر و یک نفر هم در اشنویه و مهاباد بود.

او تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود از شرکت در مراسم عروسی و مجالس ختم خودداری کنند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت استان در حد هشدار و خطرناک است، تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند و سن فوت شدگان پایین آمده است.

محبی با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر آمار مرگ و میر و بستری مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان ها اعلام نمی شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 5 =