هفت ایستگاه جدید شتابنگار برخط زلزله در کردستان راه اندازی می شود

شناسهٔ خبر: 3051D1A3 -
مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده هفت ایستگاه جدید شتابنگار برخط در استان راندازی می شود و تعداد این ایستگاه ها به ۱۹ مورد می رسد.

به گزارش هاناخبر ، جهانگیر الیاسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تمهیدات لازم برای توسعه شبکه شتابنگار زلزله در استان باهمکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و راه اندازی و تقویت سامانه پاسخ سریع زمین لرزه انجام شده است.

وی افزود: تاکنون۲۶ دستگاه در ۱۲ ایستگاه شتابنگار برخط در ۲ فاز در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ در شهرهای سنندج (استانداری و دانشگاه کردستان)، بانه، مریوان، سقز، کامیاران، دیواندره، قروه، بیجار، دهگلان، سروآباد و کانی سور راه اندازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به عملیاتی کردن فاز سوم توسعه ایستگاه‌های شتابنگار برخط استان گفت: قرار است در این فاز هفت ایستگاه شتابنگار در شهرهای اورامان تخت، هزار کانیان، آرمرده، شویشه، موچش، پالنگان و روستای لاین در صورت آماده سازی زیر ساخت لازم تا ۱۵ تیرماه نصب شود.

وی یادآور شد: اطلاعات این ایستگاه‌ها به صورت برخط، از طریق خطوط مخابراتی تلفن همراه (Global System for Mobile communications) به سرور مرکزی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انتقال می‌یابد.

الیاسی در ادامه اظهار کرد: وقوع زمین لرزه های پیاپی سالهای گذشته در استان نشان می دهد که کردستان یکی از استان های مستعد کشور در راستای وقوع زمین لرزه است و به همین دلیل باید مسئولان و مدیران پیش بینی و تمهیدات لازم را برای مدیریت شرایط بحرانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه داشتن اطلاعات دقیق از مهمترین ابزارهای مدیریت بحران از جمله زلزله است ادامه داد: مدیریت بحران در شهرهای بزرگ همچون سنندج در زمان رویداد زمین لرزه ای مخرب، بدون اتکا به داده‌های سریع و دقیق از مکان زمین‌لرزه و سایر پارامترهای اساسی آن امکان پذیر نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه دسترسی به این مهم با راه اندازی سامانه پاسخ سریع محقق می شود که شرط لازم آن تامین اعتبارات استانی است، گفت: مدیریت اطلاعات حوادث و سوانح نقش مهمی در موفقیت برنامه‌های ارزیابی ریسک حوادث، پایش مخاطرات و هشدار سریع پیش از وقوع حوادث و سوانح و نجات جان انسان‌ها و حفظ اموال و دارایی‌های فردی و عمومی ایفا می‌کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =