پل پیاده با معماری تاریخی در مهاباد احداث می‌شود

شناسهٔ خبر: 307CAD99 -
شهردار مهاباد گفت: پل پیاده با معماری تاریخی در مهاباد احداث می‌شود.

بابک رستم‌پور در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر با بیان اینکه این پل‌ قرار است با معماری تاریخی بر روی رودخانه مهاباد احداث شود، اظهار کرد: عملیات احداث پل از امروز با برداشتن سازه  فلزی آن شروع شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، ساخت پل جدید به اتمام برسد.

رستم‌پور افزود: با بیان اینکه این پل‌ قرار است با معماری تاریخی بر روی رودخانه مهاباد احداث شود، اظهار کرد: عملیات احداث پل از امروز با برداشتن سازه  فلزی آن شروع شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، ساخت پل جدید به اتمام برسد.
وی با اشاره به ویژگی‌های فنی پروژه ادامه داد: این پل که یکی از مطالبات شهروندان مهابادیست، شش متر عرض و ۶٠ متر طول خواهد داشت که با ترکیبی از خشت لعابدار و سنگ ساخته خواهد شد. 
رستم‌پور تصریح کرد: سبک طراحی و معماری آن از قوس و جدارەهای خشتی اماکن تاریخی مهاباد، مانند مسجد سوور الهام گرفته است و طراحی منحصر به فرد و متناسب با بافت فرهنگی و تاریخی شهر خواهد داشت.
شهردار مهاباد در پایان اضافه کرد: برای تسریع در روند احداث و تأمین به‌موقع اعتبارات، پروژه احداث پل پیاده این شهر بصورت امانی اجرا و احداث می‌شود.

به گزارش هاناخبر، شهرداری مهاباد بازآفرینی و مرمت بناهای تاریخی این شهر را بصورت جدی در دستور کار قرار داده و در نتیجه آن حوضخانه رستم‌بگ، حوضخانه عباس‌آغا مرمت و بازآفرینی کاروان‌سرای سیمون در جوار حمام تاریخی میرزا رسول آغاز شده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 9 =