اجرای طرح پویش بذرکاری در راستا احیای جنگلهای زاگرس در خوی

شناسهٔ خبر: 3086BC02 -
در راستای احیای جنگلهای زاگرس پویش مردمی بذرکاری با شعار ایران سرسبز و هرایرانی یک نهال در شهرستان خوی آغاز شد .

به گزارش هاناخبر ، در این پویش که با حضور علاقمندان و همیاران طبیعت و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، فرماندار و شهرداران شهرستان خوی برگزار شد در راستای احیای جنگلهای زاگرس ، بصورت نمادین در ارتفاعات فنایی بذر بادام و نهال متناسب با طبیعیت شهرستان خوی کاشته شد .
قاسمی مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری استان در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما ، آذربایجان غربی را تاج جنگلهای زاکرس دانست و افزود: حفظ و صیانت از جنگلهای زاگرس بعنوان منابع عظیم و تاثیر گذار طبیعی یک وظیفه همگانی است.اجرای طرح پویش بذرکاری در راستا احیای جنگلهای زاگرس در خوی


وی افزود: طرح پویش مردمی بذرکاری از دهم آذر در 17 شهرستان استان آغاز شده و تا پایان این طرح در 1 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان با مشارکت و همکاری علاقه مندان به طبیعت ،بذر متناسب با طبیعت آن شهرستان تا هفته منابع طبیعی غرس خواهد شد .


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان افزود : درراستای اجرای این طرح در 50 هکتارازعرصه های طبیعی شهرستان خوی نیز بذر بادام غرس می شود .


قاسمی هدف از اجرای پویش مردمی بذرکاری را کام مهم در جهت احیا اراضی جنگلی و توسعه جنگل های زاگرس با مشارکت عمومی ونهاد های مردمی و روستائیان اعلام کرد .


عباسی فرماندار خو ی هم اجرای این طرح را در حفاظت از طبیعت و احیای جنگلهای زاگرس بسیار مهم دانست و افزود: حفاظت از طبیعت حفاظت از حیات انسانهاست .


جنگل های زاگرس یکی از رویشگاهای مهم جنگلی کشور است که در سالهای اخیر عوامل متعددی از جمله خشکسالی ، هجوم آفات و بیماریها ،قطع غیر مجاز درختان و آتش سوزی نزدیک به 40 هزار هکتار از این جنگل ها را تحت تاثیر خود قرار داده داست .


طرح پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگلهای زاگرس در 11 استان کشور اجرا میشود

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 6 =