شرکت 750 دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی دربرنامه های ورزشی

شناسهٔ خبر: 3087B652 -
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شرکت 750 دانش آموزدر پویش ومسابقات ورزشی در بستر فضای مجازی وکلاس های اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن ورزش بعنوان پدیده ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعدادها دارد، اظهارکرد: زمینه سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت درمدارس مجازی و پایگاه های فعالیت های تابستانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان فراهم شد.

رنجبر با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی واجرای برنامه های پیشگیری از کم تحرکی دانش آموزان با نیاز ویژه گفت: از طریق بسترمجازی شاد وکانالهای ارتباطی انجام حرکات ورزشی دانش آموزان در منزل پیگیری و ترویج شد .

وی افزود : فعالیت ها ی ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد، قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانش‌آموزان می‌توانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه های مختلفی به ویژه فعالیت های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

وی با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط ،کاهش آثار ناشی از معلولیت به آن ها کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند ،به سطح جامعه بیایند و توانمندی های خود را به نمایش دهند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

رنجبربا بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، عنوان کرد : انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی ، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد، افزود: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه وحفظ نشاط و شادابی دانش آموزان، تربیت بدنی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از نظام آموزش و پرورش دربسترفضای مجازی شاد مورد توجه است .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =