شورای رهنمون قضایی در ایلام راه‌اندازی می‌شود

شناسهٔ خبر: 30A834CE -
رئیس کل دادگستری استان ایلام از راه‌اندازی شورای رهنمون قضایی در استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

رئیس کل دادگستری استان ایلام در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای اجرای مطلوب برنامه های تدوین شده قوه قضاییه در راستای بسط و گسترش عدالت در استان ایلام به کار خواهیم گرفت.
دکتر «عمران علی‌محمدی» در دیدار با امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان سیروان اظهار کرد: بی‌شک تحقق این امر به تنهایی از عهده دادگستری خارج است و استفاده از توانمندی و ظرفیت مصلحان، شوراهای حل اختلاف، ستاد صلح و معتمدین محلی کمک بزرگی به تحقق این اهداف والا خواهد بود.
وی با اشاره به راه اندازی شورای رهنمون قضایی در استان گفت: شورای رهنمون قضایی استان در جهت بهبود کیفیت فعالیت های قضایی راه اندازی می شود تا گامی دیگر در راستای تحقق عدالت در سطح استان برداشته شود.
رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه ارتباط مستمر دستگاه قضایی با مردم طبق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه نسبت به گذشته افزایش می یابد، گفت:  بازدیدهای مستمر از واحدهای قضایی و کیفیت خدمات رسانی به مردم و مراجعین دو چندان می شود .
به گزارش  ایسنا، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری استان ایلام،علی‌محمدی با بیان اینکه تلاش می شود در کمترین زمان ممکن پرونده های قضایی در زمینه های مختلف بررسی شوند، تصریح کرد: دستگاه قضا در استان برنامه های مدونی در دستور کارقرار داده که به مرور زمان اجرایی می شوند.
در این دیدار همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن فریادی امام جمعه شهرستان سیروان خواستار بررسی مشکلات قضایی مردمان این دیار شد و گفت: استفاده از ظرفیت ریش سفیدان، معتمدین، بزرگان، شوراهای حل اختلاف و... باعث پیشگیری از وقوع جرم می شود.
وی با بیان اینکه وحدت و همدلی در بین اعضای شورای تامین شهرستان سیروان کاملا مشهود است و این موضوع نیز در کاهش جرم نقش بسزایی دارد، افزود: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و این نشانه این است که عمق محرومیت بالاست و انتظار می رود همه مسئولان در زمینه های مختلف به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام فریادی با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از ۳۰۰ شهید و یک‌هزار و ۵۰۰ جانباز و آزاده تقدیم نظام و آرمان های انقلاب کرده و می بایست در زمینه های مختلف به آن توجه ویژه شود، اظهار داشت: کمک به رفع مشکل پروژه های نیمه تمام به منظور اشتغالزایی یکی دیگر از راه های پیشگیری از وقوع جرم است.
فرماندار شهرستان سیروان نیز با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی پیشگیری بهتر از درمان است،گفت: مشارکت مردم در امور کشور تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و به یقین با انجام اقدامات پیشگیرانه و از بین بردن زمینه های ارتکاب جرم باعث کاهش وقوع جرم و به تبع آن کاهش پرونده های قضایی می شود.
علیرضا رئیسی در این دیدار با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه موثرتر و کارآمدتر باعث کاهش وقوع جرم می شود، افزود: با استفاده از ظرفیت بزرگان و افراد معتمد محلی می توان از وقوع جرم جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه شهرستان سیروان یکی از مناطق کم جرم در سطح استان است، گفت: یکی از مهم ترین راهبردهای موثر برای کاهش و پیشگیری از آسیب ها فرهنگ سازی، آموزش و ارتقاء آگاهی های عمومی، افزایش سواد رسانه ای و دانش علمی آحاد مختلف مردم است که انتظار می رود این موضوع به عنوان یک برنامه در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار سیروان با بیان اینکه همه مسئولان دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد باید برای جلوگیری از وقوع جرم برنامه های قابل قبولی برای پیشگیری در دستور کار داشته باشند، تصریح کرد: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.
رئیسی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان به منطقه توجه ویژه ای دارد گفت: شهرستان سیروان به دلیل عمق محرومیت های گذشته با مشکلات زیرساختی مواجه است که اگر مسئولان کمک کنند به یقین برخی از مشکلات کنونی برطرف خواهد شد و اشتغال نیز ایجاد می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 1 =