۱۵ هزار نفر از غرفه‌های جشنواره گیلاس اشنویه بازدید کردند

شناسهٔ خبر: 30A95FC5 -
مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت: امسال استقبال مهمانان از جشنواره کشوری گیلاس اشنویه بی‌نظیر بود و بیش از ۱۵ هزار نفر از غرفه‌های برپا شده در این جشنواره بازدید کردند.

به گزارش هاناخبر ، روناک تاسا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در حاشیه جشنواره کشوری گیلاس اشنویه غرفه‌های صنایع دستی و عرضه غذاها و میوه‌های محلی (محصولات باغی) نیز دایر شده بود و در طول سه روز برگزاری این جشنواره (۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیرماه) مردم از این غرفه‌ها بازدید کردند.

وی ادامه داد: هنرمندان این شهرستان نیز در حاشیه این جشنواره، صنایع دستی خود در زمینه سبدبافی، گلدوزی، منبط‌کاری و انواع بافتنی‌ها، انواع گل‌های زینتی و صنایع چاپی را برای عرضه به حاضران به نمایش گذاشته بودند.

مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه افزود: حضور پرشمار گردشگران در طول سه روز برگزاری این جشنواره بی‌نظیر بود و رکورد حضور گردشگران در این جشنواره به مربوط به سال ۱۳۹۸ و حضور هشت هزار نفر بود، شکسته شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تور یک روزه بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان مانند مناطق ییلاقی «برده‌میش» و «قلاتوک»، بوم‌گردی «ژاراوان» و افروت سواری برای تعاد ۷۰ نفر از گردشگران برگزار شد.

تاسا یادآور شد: برگزاری جشنواره گیلاس اشنویه فرصت بسیار مغتنمی برای شناساندن قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان است و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و علاقمندان این بخش فراهم می‌کند.

وی در خصوص جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اشنویه نیز گفت: در این شهرستان بیش از ۱۱۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شدند و از ۱۱ کتیبه اورارتویی کشف شده در آذربایجان‌غربی پنج مورد مربوط به اشنویه بوده و همین موضوع نشان دهنده غنای تاریخی این شهرستان است.

ششمین جشنواره کشوری گیلاس اشنویه با حضور چشمگیر گردشگران، باغداران، فعالان بخش کشاورزی و ادارات مختلف به مدت سه روز، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیر ماه برگزار شد.

اشنویه یکی از قطب‌های تولید گیلاس در منطقه است و سطح زیر کشت این محصول به ۸۱۸ هکتار رسیده که از این میزان ۴۹۸ هکتار بارده و ۳۲۰ هکتار غیربارده است و امسال بیش از ۲هزار تن محصول از باغات این شهرستان برداشت شده است.

شفافیت رنگ، طعم و عطر مطبوع و کیفیت مطلوب گیلاس اشنویه موجب شده تا این محصول مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور برای خود دست و پا کند.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 7 =