کاهش وسعت دریاچه ارومیه

شناسهٔ خبر: 30C32349 -
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت : وسعت دریاچه ارومیه 88 کیلومترمربع کاهش یافته است.

به گزارش هاناخبر ، نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به وسعت دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع بوده در حالی که در مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ کاهش وسعت دریاچه ارومیهکیلومترمربع بوده است.


فرهاد سرخوش  با اشاره به طرح‌های ملی اجرا شده نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: در این راستا ضمن اجرای طرح های  انتقال سریع آب بر پیکره اصلی دریاچه ارومیه، طرح تونل انتقال آب از حوضه گلاس به دریاچه ارومیه اجرا شد.


وی تصریح کرد: همچنین پساب تصفیه‌خانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کنترل و کاهش مصرف آب کشاورزی از طریق کاهش 40 درصدی حقابه های سطحی صورت گرفت و برنامه‌های افزایش بهره‌وری نیز تهیه و اجرا شد.

 

سرخوش در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه از حیث تراز، وسعت و حجم افزود: امروز تراز دریاچه ارومیه 1271.31 بوده در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن 1271.89 متر بوده است.


نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی و شناسایی کانون‌های تولید ریزگرد و تثبیت آنها و تهیه برنامه جامع اشتغال و معیشت جایگزین از جمله اقدامات برای نجات دریاچه ارومیه بوده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =