رتبه هشتم دانشگاه ایلام در جذب دانشجوی خارجی

شناسهٔ خبر: 30CCC0DA -
رئیس دانشگاه ایلام از کسب جایگاه هشتم دانشگاه‌های کشور در زمینه پذیرش دانشجوی غیر ایرانی توسط دانشگاه ایلام خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، دکتر طاهر علی‌محمدی در گفت و گو با خبرنگاران، از توسعه دیپلماسی علمی با انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های عراق و ایتالیا خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه ایلام جایگاه هشتم دانشگاه‌های کشور در زمینه پذیرش دانشجوی غیرایرانی را کسب کرده است.

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون دارای ۷۵۰۰ دانشجو در ۱۲۰ گرایش رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری، ۲۲۴ عضو هیأت علمی و ۴۲۷ کارمند است.

علیمحمدی انجام پژوهش‌های کاربردی و تقاضا محور و مأموریت‌گرا کردن اساتید را یکی از ابزارهای اصلی  دانشگاه برای ایفای مأموریت‌های محوله و تأثیرگذاری بر روند توسعه پایدار استان و کشور دانست و گفت: متأسفانه تاکنون توجه جدی به این مقوله نشده و تحقیقات انجام شده، اکثراً رافع نیازها نیست و فقط در گوشه کتابخانه‌ها بایگانی شده‌اند.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: با استفاده از مکانیسم‌های مختلف و از جمله اختصاص موضوعات ۲۵ درصد پایان نامه‌ها و رساله‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به موضوعات تقاضا محور و ترغیب و تشویق اعضای هیأت علمی برای انجام تحقیقات در راستای رفع چالش‌ها و معضلات سعی شد، به رسالت تحقیق دانشگاه در این زمینه جامعه عمل پوشانده شود.

وی افزایش بودجه را تحول اساسی برای توسعه دانشگاه ایلام دانست و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته ردیف بودجه دانشگاه ایلام ۴۹.۸ درصد رشد یافت، که جزو بالاترین رشد بودجه دانشگاه‌های کشور بوده است.

علی‌محمدی افزود: با هدف پشتیبانی، راهبری و شبکه‌سازی استعدادهای برتر خلاق و آشنایی و آماده‌سازی نوجوانان برای بازار کار واقعی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، برای نخستین بار رویداد استارتاپی خلاقیت دانش آموزی، در دو بخش دختران و پسران در دانشگاه ایلام در حال برگزاری است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =