بیش از ۲ هزار تعاونی در کردستان فعال است

شناسهٔ خبر: 30E649C5 -
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان فعال است.

به گزارش هاناخبر ، فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در کارگروه توسعه مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این تعداد تعاونی زمینه اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی ها است، افزود: اداره کل کار کردستان با تنوع کار فراوان و گستردگی حوزه های کاری، نزدیک به ۹۰ درصد جامعه را تحت پوشش قرار داده و اکثریت جامعه از خدمات این اداره کل بهره مند خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه ۲۲۰ هزار نفر از مردم استان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می کنند، اضافه کرد: با احتساب اینکه هر خانوار سه نفر باشند، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

پیشکاری ادامه داد: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیات های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود.

وی اظهار کرد: بازرسان کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به پرداخت حقوق به کارگران در قالب بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: با اقدامات این اداره کل در سال گذشته هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تاثیرگذار باشد، تعطیل نشده است.

پیشکاری ادامه داد: ۱۸ میلیارد تومان مصوبات سفر رییس جمهور برای مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج و مریوان تخصیص داده شده و بزودی شاهد افتتاح استخر کارگران سنندج خواهیم بود.

تشکیل ۸۶ خانه بهداشت کارگری، راه اندازی و پشتیبانی از ۲۲ انجمن ورزشی کارگری و مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 9 =