برداشت آلبالو از باغ‌های آذربایجان غربی آغاز شد

شناسهٔ خبر: 31210D44 -
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شد.

حکمت جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر افزود: ارقام مجاری و محلی تنها رقم‌های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند و شهرستان‌های خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نیز این میوه در سطح کمتری کشت شده‌ است، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل توسط بانوان به صورت خشک شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به سایر نقاط کشور و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان‌غربی دارای حدود ۱۲۲ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب، هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس در این استان کشت و تولید می‌شود.

به گزارش هاناخبر، عملکرد در هکتار این محصول بیش از ۱۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می‌شود و درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سطح استان قرار گرفته‌اند.

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۲۳۰ هزار نفر بر روی این اراضی کشت و کار می کنند، محصولات تولیدی در این استان علاوه بر اینکه در داخل استان به مصرف می‌رسد بخشی از نیازهای سایر نقاط کشور و استان‌های همجوار را هم تامین می‌کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =