مشکلات صادرات شیر خشک در آذربایجان غربی برطرف شود

شناسهٔ خبر: 3121854C -
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با توجه به کاهش مصرف شیر باید مشکلات صادرات شیر خشک استان پیگیری و برطرف شود.

به گزارش هاناخبر ،

رسول جلیلی در نخستین نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ریوروس کرونا و شایعات موجود پیرامون استفاده از لبنیات، کاهش میزان مصرف شیر و لبنیات موجب متضرر شدن دامداران شده است.

او افزود: از این رو بخشی از مازاد شیر تولیدی به شیر خشک تبدیل می شود، بنابراین ضروری است تا مشکلات صادرات شیر خشک استان پیگیری و برطرف شود.

رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت تشکیل بانک اطلاعات جامع بخش کشاورزی تصریح کرد: در این راستا در بیش از 645 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طرح کاداستر انجام شده است .

جلیلی افزود: با اجرای 355 هزار هکتاری باقی مانده اراضی تمامی یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت استان تحت پوشش سامانه جامع اطلاعاتی بخش کشاورزی  قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: 390 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و 45 هزار هکتار از اراضی زیر کشت سایر غلات در استان در شرایط مطلوب وضعیت سبز محصول قرار دارند که در صورت عدم وجود خسارات قهری، بیش از 730 هزار تن انواع غلات در استان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین در سال زراعی جاری با مشارکت و همراهی کشاورزان استان پیش‌بینی می‌شود که بیش از دو میلیون تن چغندر قند در استان تولید شود.

جلیلی در خصوص صادرات سیب استان نیز گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول سیب درختی در سرخانه‌های استان ذخیره ‌سازی شده بود اما پس از مصرف داخلی بیش از ۵۳۵ هزار تن از این میزان به کشورهای خارجی صادر شده که این میزان تا کنون بی سابقه بوده است.

 جلیلی با اشاره به با کاهش تعرفه صادرات مرغ گوشتی نیز اظهار کرد: این کالا با کاهش قیمت از ۵ هزار به ۱۵۰۰ تومان رسیده و امیدواریم حوزه صادرات مرغ گوشتی استان نیز بیش از پیش رونق پیدا کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =