۴۸ واحد صنفی متخلف در کردستان پلمب شد

شناسهٔ خبر: 316D8E47 -
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین سال جاری، ۴۸ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل رعایت نکردن آیین نامه‌ها و مقررات بهداشت محیطی پلمپ شد.

به گزارش هاناخبر ، کمال ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در همین مدت ۱۸۰ مورد از متخلفان بهداشتی به مراکز قضایی معرفی شدند، اظهار کرد: در مدت ذکر شده ۳۷ هزار و ۶ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.

وی یادآور شد: کارشناسان بهداشت، با هدف تشدید بازرسی‌ها برای تامین سلامتی مسافران نوروزی و مردم، بیش از ۲۴ هزار و ۵۸۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا روز گذشته، ۳۰۳ مورد اخطاریه بهداشتی صادر شد.

ابراهیمی از شهروندان خواست با اعلام موارد نخلف بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در اجرای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و مراکز تهیه غذا، علوم پزشکی را یاری دهند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =