استفاده از خلاقیت و نوآوری در آموزش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای نسل جوان

شناسهٔ خبر: 316E9157 -
استاندار کردستان گفت: خلاقیت و نوآوری در آموزش و ترویج برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای نسل جوان و نوجوان گنجانده شود.

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به موضوع اقامه نماز در مدارس و ترویج این فریضه الهی در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: برای طراحی در آموزش اینگونه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی باید از ظرفیت‌های لازم بهره گرفته شود و به سمت ابتکار و خلاقیت برویم.

وی افزود: بعضی از برنامه‌ها و آموزش‌ها مربوط به گذشته است و اثرگذاری خود را برای نسل امروزی از دست داده‌ لذا در این راستا نیازمند خلاقیت و ایده‌پردازی نو در آموزش‌ها هستیم تا نسل نونهال و نوجوان ترغیب و تشویق شوند.

استاندار کردستان اضافه کرد: فضای امروز جامعه و نوع نگرش فرزندان ما برگرفته از فضای رسانه‌ای است، براین اساس از متولیان انتظار می‌رود در طراحی برنامه‌ها تجدیدنظر کنند تا پذیرش در میان نسل امروزی شکل گیرد.

وی تاکید کرد: برای این موضوعات می‌توان از افراد جامعه‌شناس و روان‌شناس که تخصص دارند بهره گرفت به نحوی که انجام کار فقط برای رفع تکلیف نباشد بلکه به نتیجه مطلوب برسد.

زارعی کوشا در ادامه جایگاه بالای استان در انسداد مبادی بی‌سوادی را موجب خوشحالی دانست و گفت: انتظار می‌رود در بحث تشکیل کلاس‌های درس دانش‌آموزان جدیت و نظارت بیشتری صورت گیرد و کلاس‌ها منظم تشکیل شود چرا که کم کاری در این زمینه پذیرفته نمی‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر فضای عمومی جامعه به سمت آرامش رفته است و فتنه‌هایی که رسانه‌های معاند ایجاد کردند برای مردم روشن شده بنابراین کار آموزش باید به خوبی پیش رود.

استاندار کردستان همچنین اظهار داشت: کم‌کاری در برگزاری جلسات شوراهای آموزش و پرورش در استان و شهرستان‌ها باید جبران شود و هیچگونه توجیهی در این زمینه قابل قبول نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال بعد از دو سال و نیم که آموزش حضوری، جایگزین آموزش مجازی شد تمام تلاش ما برگزاری هرچه مطلوب کلاس‌ها بود اما در اتفاقات اخیر آموزش و پرورش یکی از دستگاههایی بود که در تیررس دشمن قرار گرفت.

هاشم ناظمی جلال افزود: با وجود مشکلات زیادی که ناشی از همین اتفاقات اخیر بود برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان بخوبی پیش رفت و برای جلوگیری از آسیب به دانش‌آموزان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.

وجود بیش از ۲هزار دانش‌آموز تارک تحصیل

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه به انسداد مبادی بیسوادی اشاره کرد و گفت: این برنامه بر شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان لازم التعلیم(۶ تا ۱۱ سال)دارد و هدف اصلی آن عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم کردن زمینه تحصیل برای همه و همچنین افزایش عدالت آموزشی در دو بخش کمی و کیفی است.
غلامعلی کرمی‌نیاز با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی در پایه اول و مقطع ابتدایی بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: نرخ جذب پوشش پایه اول در استان ۹۸ درصد و میانگین کشوری ۹۵درصد است و میانگین پوشش در دوره ابتدایی ۹۸درصد و میانگین کشوری ۹۷ درصد است.

وی با بیان اینکه ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز لازم التعلیم در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد در سال تحصیلی جاری ۱۷۱ هزار ثبت نام کرده و ۲ هزار و ۴۰۳ نفر وارد مدارس نشده و به نوعی تارک تحصیل شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ما در استان حتی برای یک دانش‌آموز هم زمینه حضور در کلاس را فراهم کرده‌ایم اما نمی‌توانیم پوشش تحصیلی را به۱۰۰ درصد برسانیم چون تعدادی از دانش‌آموزان فقط تربیت‌پذیر بوده و آموزش پذیر نیستند.

وی از ادارات مختلف از جمله ثبت احوال، کمیته امداد و بهزیستی خواست در شناسایی دانش‌آموزان تارک تحصیل با ما همکاری داشته باشند، ضمن اینکه برای جذب و نگهداشت این دانش‌آموزان به اعتبار نیاز داریم.

استان کردستان ۳۰۰هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌ هزار و ۸۰۰‌ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =