مشکل اینترنت روستای «سپیران» تا پایان امسال برطرف می‌شود

شناسهٔ خبر: 317C0457 -
در پی انتشار گزارشی در زمینه عدم‌امکان دسترسی مردم روستای سپیران به اینترنت، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان از حل این مشکل تا پایان سال‌جاری خبر می‌دهد.

به گزارش هاناخبر ،«روستای سپیران» با وجود فاصله 45 کیلومتری با سنندج، مرکز استان کردستان یکی از محروم‌ترین نقاط این شهرستان است.

مشاهدات میدانی خبرنگار هاناخبر از روستای سپیران حاکی از محرومیت مردمان این روستا از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی و حتی عدم دسترسی به «اینترنت» است که مسئولان در پاسخ به پیگیری‌های رسانه‌ای  و چرایی این وضعیت، وعده حل مشکل تا پایان سال‌جاری می‌دهند.

فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگارهاناخبر که آیا از وضعیت ارتباطات در روستای «سپیران» در 45 کیلومتری شهرستان سنندج مطلع‌ید، توضیح داد: پیگیر مشکلات آنتن‌دهی روستای سپیران بخش کلاترزان هستیم، خوشبختانه این روستا از پوشش تلفن ثابت و مرکز مخابراتی بهره‌مند است.

وی افزود: امسال حدود 110 سایت تلفن همراه 4G دردست اجراست که تاکنون 43 سایت راه‌اندازی و طراحی 67 سایت دیگر به پیمانکار واگذار شده که یکی از این سایت‌ها مربوط به روستای «سپیران و خوشاب» منطقه کلاترزان بوده و امیدوارم تا آخر سال‌جاری به بهربرداری برسد.

وی بیان کرد: تمامی زیر ساخت‌های اولیه سایت روستای «سپیران» اعم از دسترسی جاده و برق رسانی به محل سایت انجام شده و امسال «در صورت تامین اعتبار»، قطعاً به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته سعیدی، برای راه‌اندازی هر سایت حدود 2 میلیارد تومان اعتبار باید هزینه شود که با توجه به بودجه و اعتبارات کشور برخی از روستاها تا کنون از پوشش اینترنت برخودار نبوده اما قطعاً روستای «سپیران» با معرفی به وزارتخانه، امسال در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا وعده مسئولان برای حل مشکلات مردم روستای «سپیران» از جمله اینترنت، تحقق خواهد یافت یا خیر.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =