نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس عنوان کرد

ایستگاه قطار صلوات آباد به داخل شهر منتقل می‌شود/ساخت چهار مدرسه در حاشیه شهر سنندج

شناسهٔ خبر: 318E717A -
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای ساخت راه آهن همدان ـ سنندج ایستگاه صلوات‌آباد به داخل شهر انتقال می‌یابد و به وسیله مشاور خارجی این اقدام در حال طراحی است.

به گزارش هاناخبر ،

xسیداحسن علوی صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌ها در کردستان نسبت به سایر استان‌ها عقب هستیم و زمانیکه پول و اعتبار بود می‌توانستیم فعالیت بیشتری انجام دهیم اما اکنون به دلیل شرایط اقتصادی کشور میزان اعتبارات کم خواهد بود.

وی با اشاره به کریدور شمال جنوب یا مسیر میاندوآب به کرمانشاه افزود: این طرح برای کردستان بسیار حیاتی است و قسمت اعظمی از این پروژه جغرافیای استان را دربرمی‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: قرارداد اکثر مسیرهای کریدور شمال جنوب با پیمانکار منعقد شده و تنها پنج کیلومتر آن باقیمانده که در دست اقدام است.

تحریم‌ها و کم‌فروشی نفت عامل کمبود اعتبارات در سالجاری است

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات به مقتضای شرایط و وضعیت سال انجام می‌شود، یادآور شد: امسال بخاطر تحریم‌هاو کم شدن فروش نفت و وضعیت صادرات اعتبارات کمتر از سال‌های قبل خواهد بود.

علوی در خصوص راه‌آهن همدان سنندج نیز عنوان کرد: منتظریم که سرمایه‌گذار خارجی برای راه‌آهن پیدا شود تا از طریق مشارکت به انجام برسد.

وی گفت: براساس دستور وزیر راه و شهرسازی قرار است به وسیله مشاور خارجی ایستگاه صلوات‌آباد به داخل شهر انتقال یابد و این مهم نیز در حال طراحی است.

وی با بیان اینکه حداکثر شیب مسیر راه آهن باید سه درصد باشد، افزود: مناطق صعب‌العبور کردستان منجر به انتخاب راههای طولانی‌تر برای مسیر راه آهن شده که این مهم نیز اعتبار بیشتری را می‌طلبد و هزینه‌بر است.

برنامه زمانبندی کریدور شمال جنوب و راه اهن همدان سنندج دوساله است

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه زمانبندی زیرساخت‌های کریدور شمال جنوب و راه‌اهن همدان سنندج دو ساله پیش‌بینی می‌شود، گفت: وجود معارض زیاد و صعب‌العبور بودن استان ممکن است منجر به طولانی‌تر شدن برنامه زمانبندی شود.

حاشیه شهر در اولویت ساماندهی معابر هستند

علوی به فعالیت‌های حوزه عمران شهری پرداخت و اظهار کرد: اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی به ویژه معابر شهری در حاشیه شهرها صورت می‌گیرد و وزیر راه و شهرسازی دستور داده‌اند تا از طریق اعتبارات شرکت عمران شهری وزارت راه و سازمان زمین و مسکن بخشی از اعتبارات تامین شود.

وی عنوان کرد: ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی نایسر که چند سالی است به دلیل نبود اعتبار تعطیل بود امسال با دریافت اعتبار لازم شروع به کار کرده و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احداث چهار مدرسه در حاشیه شهر سنندج

وی بیان کرد: کلنگ‌زنی مدارس استثنایی در ۱۷ شهریور، دو مدرسه در نایسر، ساخت مدرسه در روستای حسن‌آباد نیز از فعالیت‌هایی است که با کمک بنیاد برکت و بدون اطلاع هیچ ارگانی در استان پیگیری و عملیاتی شده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین در خیابان نمکی سنندج چند فضای فرهنگی و تاریخی خریداری شده تا به بازار آصف وصل شود و اعتبار لازم برای آن نیز در نظر گرقته شده است.

علوی ساماندهی ورودی دو شهر کامیاران و دیواندره را از دیگر اقداماتی خواند که مورد پیگیری قرار گرفته است و افزود: این اقدامات با اعتبارات وزارت راه انجام می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =