مبتلایان روزانه کرونا در آذربایجان غربی به ٨٤ نفر رسید!

شناسهٔ خبر: 31CCC288 -
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته، ۸۴ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیشترین میزان مبتلایان روزانه در چند ماه اخیر است.

به گزارش هاناخبر ، محمدامین ولی زاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۷ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۸ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۸ بیمار بستری با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند، ادامه داد: در شبانه روز گذشته فوتی های کرونا در استان صفر بوده و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان همچنان ۷ هزار و ۵۸۱ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۵۸ هزار و ۳۰۱ نفر به این بیماری در استان مبتلا شده اند و ۶ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۴۱ نوبت واکسن کرونا تزریق شده است.

ولی زاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از خیز کرونا در استان افزود: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور به شدت کاهش یافته و حدود ۱۰ درصد رسیده است.

او تاکید کرد: بهترین، مهمترین و مؤثرترین راه جلوگیری از این امر، انجام واکسیناسیون و تکمیل آن در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 5 =