ادامه روند کاهشی دمای هوا در کردستان

شناسهٔ خبر: 31FE6ABC -
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی امروز و فردا دمای هوای استان در طول ساعات روز همچنان روند کاهشی دارد و دمای شبانه و صبحگاهی نیز زیر صفر و محدوده یخبندان خواهد بود.

به گزارش هاناخبر ،

ربحان امیدی راد کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: میانگین حداقل دمای هوای استان به چهار درجه و حداکثر به ۲۴ درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

امیدی راد افزود: در شبانه روز گذشته سراب شهرک با منفی سه درجه سردترین و سلین با ۳۳ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج هم مابین ۱۰ و ۲۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

او گفت: از امروز تا روز چهارشنبه هفته آینده وضعیت هوای استان پایدار است و تنها پدیده قابل مشاهده رشد پوشش ابر و وزش باد است که موجب خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید افقی می‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.


میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =