نقش کالری شماری در کاهش وزن

شناسهٔ خبر: 32365B4E -
میزان کالری دریافتی در کاهش وزن چه نقشی دارد؟آیا برای کاهش وزن تنها باید به کالری دریافتی روزانه از غذاها توجه کنیم؟

به گزارش هاناخبر ، کالری برای توصیف مقدار انرژی است که بدن از غذاهای مختلف میگیرد یا صرف فعالیت های مختلف می کند.
کالری از غذاهای خورده شده برای سوخت و ساز،هضم و فعالیت بدنی استفاده می کند. پس از برآورده شدن نیازهای بدن،مقداری از انرژی اضافی به شکل گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما بیشتر آنها به عنوان چربی ذخیره می شود.بنابراین برای کاهش وزن باید دریافت کالری کمتر از نیاز بدن باشد.
در زمان شمارش کالری دریافتی بایستی به تفاوت بین کمیت و کیفیت توجه کنیم.غذاهایی که کالری یکسانی دارند، می توانند از نظر کیفیت تغذیه ای متفاوت باشند چون منابع مختلف کالری، یعنی مواد غذایی که مصرف می کنیم تاثیرات متفاوتی روی بدن دارند.به طور مثال ممکن است مقدار مساوی کالری از دو ماده غذایی مانند شکر و سبزیجات دریافت کنید اما تاثیر هر کدام در بدن متفاوت است.
 تمرکز بیش از حد بر کالری ممکن است باعث محدود شدن دریافت مواد غذایی سالم شود  بخصوص در مورد چربی ها که کالری بالایی دارند اما چربی های سالم برای سلامت انسان ضروری اند و کمبود آنها برای سلامتی مضر است.
اما در نهایت کلید اصلی کاهش وزن، کم کردن کالری دریافتی است که البته شمارش کالری یا توجه به آنچه روزانه مصرف می شود در کاهش وزن و همچنین در شناسایی و اصلاح الگوهای غذایی بد و پرکالری کمک کننده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =