ساماندهی خانه مسافران شهرستان بانه

شناسهٔ خبر: 326D21AB -
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، به منظور جلوگیری از فعالیت برخی خانه مسافرهای غیر مجاز اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اقدام به صدور مجوز به شرکت رویا سفر آربابا گشت جهت ساماندهی این خانه مسافرها کرد.

به گزارش هاناخبر ، حمید اسکندری معاون گردشگری استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «در ایام تعطیلات نوروز به دلیل وجود مسافران بیشمار در شهرستان بانه و در نتیجه کمبود اماکن اقامتی، خانه مسافرهای غیر مجاز اقدام به اجاره خانه های خود به مسافران می کنند.

وی گفت: خانه مسافرهای غیر مجاز به دلیل عدم نظارت بر آنها، فاقد بهداشت و دیگر موارد ضروری برای اسکان مسافران هستند.

اسکندری افزود: در این راستا اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه مجوز شرکت رویا سفر آربابا گشت را جهت ساماندهی و نظارت بر خانه مسافران غیر مجاز صادر کرد.

وی بیان کرد: طبق اطلاع رسانی های انجام شده افرادی که مایل هستند خانه هایشان را به مسافران اجاره دهند می توانند از طریق اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه جهت ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند.

معاون گردشگری استان گفت: تا کنون 52 نفر ثبت نام کرده اند که اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه با بازدید از آنها 32 خانه را تایید اولیه اعلام کرد و از این میان 18 خانه مدارکشان تکمیل و از طریق این اداره برایشان مجوز صادر شد.

وی تاکید کرد: در صورتی که شرکت آربابا گشت شهرستان بانه خانه هایی را معرفی کند که از نظر استاندارد سازی مناسب و دارای بهداشت و دیگر موارد جهت اسکان و اجاره به مسافران باشد این اداره اقدام به صدور مجوز به آنها خواهد کرد.

وی در پایان افزود: این شرکت جهت شناسایی خانه های غیر مجاز  و نظارت بر خانه های دارای مجوز دو ماشین جهت گشت و نظارت بر آنها تدارک دیده که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =