در هشت ماهه امسال صورت گرفت

کشف 2.7 تن انواع مواد مخدر در کرمانشاه/ 2100 «خرده فروش» دستگیر شدند

شناسهٔ خبر: 3287C4A2 -
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف دو تن و 750 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی هشت ماهه ابتدای سال خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، کیوان گُل آوری در گفت و گو با خبرنگاران، از افزایش 12 درصدی کشفیات مواد مخدر استان در هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: طی این مدت در استان دو تن و 750 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: همچون سنوات قبل عمده کشفیات را "تریاک" تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه کشفیات گُل هم رشد داشته است.

گل آوری در ادماه از انهدام 30 باند قاچاق مواد مخدر و دستگیری 156 قاچاقچی در هشت ماهه امسال خبر داد.

وی افزود: طی این مدت همچنین 2100 خرده فروش مواد مخدر و 700 معتاد متجاهر نیز دستگیر شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه چرخه دستگیری خرده فروشان عملا در حال تکرار است، گفت: متاسفانه به دلیل برخی خلاهای قانونی خرده فروشان پس از دستگیری بعد از گذشت مدتی آزاد و مجددا به چرخه خرده فروشی برمی‌گردند.

گل آوری گفت: در همین راستا اصلاح قانون در مجلس در دستورکار قرار گرفته و به احتمال زیاد ظرف یک ماه آینده قانون جدید در این زمینه ابلاغ می شود.

وی افزود: بر اساس قانون جدید کشف مواد مخدر از خرده فروشان تجمیعی خواهد شد، یعنی اگر یک خرده فروش برای بار دوم دستگیر شود، مجموع کشفیات بار اول و دوم آن برای اعمال مجازات محاسبه خواهد شد و به این ترتیب می توان مجازات‌های سنگینی‌تری برای خرده فروشان لحاظ کرد که بازدارنده باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 6 =