برگزاری مراسم با شکوه گرامیداشت روز پرستار

شناسهٔ خبر: 32C7801C -
مراسم گرامیداشت روز پرستار و میلاد حضرت زینب(س) در سالن آمفی تئاتر بيمارستان امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ، در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از پرستاران برگزار شد؛ دکتر محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت افرادی که در زمینه سلامت آحاد ‌جامعه تلاش می کنند گفت: پرستاری از احساسات پاک سرچشمه می‌گیرد و دارای ارزش‌های والای انسانی است.

 

وی، افزود: از ۵۸ سال قبل ۱۲ می را در اغلب کشورهای دنیا بصورت بین المللی به عنوان روز جهانی پرستار گرامی می دارند، در کشور ما هم بعد از انقلاب میلاد حضرت زینب(س) را به عنوان اسوه پرستاران در گرامیداشت این روز جشن می گیریم.

دکتر ولی زاد گفت: بار اصلی درمان بر روی پرستاران است، تعداد زیاد بیماران از سختی های کار پرستاری است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار نفر پرستار و گروه پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند، گفت: یکی از اولویت‌های اساسی دانشگاه پرداخت معوقات گروه پرستاری و پزشکی است تا با دغدغه کمتر به حرفه خود بپردازند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 

دکتر ناصر مسعودی معاون درمان دانشگاه نیز با تبریک فرارسیدن روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب (س) با صبر و تلاش خود به عنوان الگوی تمامی پرستاران مطرح است.

وی با اشاره به سختی ها و مشکلات شغل پرستاری، افزود: این شغل بسیار دشوار، نیازمند صبر و علاقه فراوان است.

دکتر مسعودی در ادامه به پرستاران توصیه کرد در کارهای خود نیت الهی داشته و با تحمل سختی های این حرفه، در پی جلب رضای خداوند گام بردارند.

وی افزود: پرستار هنگام بیماری آرامشی غیر قابل وصف به بیمار عطا می کند که باید دست بوس و قدردان آنها باشیم.

حجت الاسلام دکتر اسم حسینی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان نیز در این مراسم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: در روایات مختلف تاکید شده است که هر کسی یک شبانه روز در کنار بستر بیماری پرستاری دهد، با حضرت ابراهیم محشور شده و مغفرت الهی شامل حال او می شود.

وی، با اشاره به جایگاه خاص پرستاری در دین اسلام، افزود: مراقبت از بیمار یکی از فعالیت های سخت درمانی است و این مهم باعث شده تا در آموزه های دینی بر این حرفه مقدس تاکید شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام طاهری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان طی سخنانی از تلاشهای شبانه روزی پرستاران تقدیر نمود و به اهمیت جایگاه پرستار و پرستاری در آموزه های دینی اشاره نمود .

دکتر فرشاد محمدی مدیر پرستاری دانشگاه سخنران بعدی این مراسم بود .

وی ضمن تشکر از حمایتهای رئیس دانشگاه و معاون درمان از برنامه های حوزه پرستاری گفت: پرستاران همواره در سخت ترین شرایط در کنار مردم بوده و تسکین بخش آلام آنها بوده اند.
وی، افزود: در این روزها نیز در غزه پرستاران در وحشیانه ترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده و تسکین بخش دردهای آنان هستند و همه اینها از جنبه های عمومی حرفه پرستاری است که دارای گذشت، ایثار و فداکاری و اخلاق و انسانیت بوده و شرط لازم پرستار بودن است.

دکتر محمدی اضافه کرد: متوسط ضریب اشغال تخت های بیمارستانی ۶۰ درصد و نسبت پرستار به تخت ۱.۱ و نسبت گروه پرستاری به تخت ۱.39است که این آمار نزدیک به میانگین کشوری است.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرده و گفت: پرداختها بر اساس دستورالعملهای مربوطه بوده و دانشگاه هیچ دخالتی در آن نداشته است ولی مسئولین دانشگاه نیز وجود مشکلاتی در دستورالعملها را قبول دارند که مکاتبات و ارائه نکته نظرات نیز انجام گرفته است ولی با این حال دانشگاه اهتمام ویژه در کمک به کاهش این شگاف پرداختی دارد و اقدامات لازم را نیز انجام داده است .

وی به بخشی از اقدامات یکسال گذشته مدیریت پرستاری نیز به شرح ذیل اشاره نمود :

 

• افزایش مساحت فضای فیزیکی مدیریت پرستاری دانشگاه از 30 متر مربع به 300 متر مربع

• اجرای طرح پرسپتورشیپ برای پرستاران جدیدالورود

• تکمیل سامانه MCMC پرستاری و داشبورد اطلاعات پرستاری

• استفاده از کارشناسان ارشد با تجربه در پست‌های سوپروایزر آموزشی و آموزش سلامت

• جذب بودجه 2 میلیارد تومانی برای احداث پانسیون پرستاری شهدای سلامت ارومیه

• جذب بودجه 150 میلیونی برای توانمندسازی مدیران و اجرای دوره در آینده نزدیک

• ساماندهی تربیت کمک پرستاری در استان

گفتنی است در این مراسم از 80 نفر از پرستاران نمونه کشوری و استانی ( اعم از پرستاران بیمارستانهای دانشگاهی ، بیمارستانهای غیر دانشگاهی ، شبکه های بهداشت و درمان ، دانشکده پرستاری ، معاونت بهداشت ، فوریتهای پزشکی ، کلینیک تدبیر ، ستاد شاهد و ایثارگران ، بسیج جامعه پزشکی و بازنشسته ) تقدیر بعمل آمد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 5 =