زمان بهره برداری از پروژه فرهنگسرای بانه اعلام شد

شناسهٔ خبر: 32F89006 -
رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بانه گفت: پیش بینی می شود پروژه فرهنگسرای این شهرستان تا اواخر سال ۹۸ به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش هاناخبر ،

حمیدرضا خوشبخت امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در بانه  با بیان اینکه در این شهرستان ،حوزه فرهنگی متناسب با حوزه تجاری و اقتصادی رشد نکرده است، گفت: ایجاد زیرساخت های فرهنگی یکی از مسائل ضروری در هر جامعه ای است بنابراین پروژه فرهنگسرای بانه هم در راستای این موضوع کلید خورده است.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه فرهنگسرای شهرستان بانه آغاز شده و پیش بینی می شود تا اواخر سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه اواخر سال ۹۴ اعلام شد،گفت: هزار و ۶۸ اثر شامل ۵۹۸ اثر به زبان فارسی و ۴۷۰ اثر به زبان کردی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

خوشبخت عنوان کرد: بعد از داوری های انجام شده ۷۳ اثر در بخش های داستان،مقاله و کودک و نوجوان به مرحله نهایی و ارائه در جشنواره پذیرفته شد.

وی اظهارداشت: با توجه به رایزنی های انجام شده قرار است دبیرخانه دائمی این جشنواره در اختتامیه راه اندازی شود و به همین دلیل نیازهای سخت افزاری براساس استانداردهای لازم این کار به بنیاد داستان نویسان کشور انعکاس داده شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بانه ادامه داد: ارسال آثار به زبان فارسی در این دوره جشنواره نسبت به دوره گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

خوشبخت اضافه کرد: خوشبختانه جشنواره داستان بانه جایگاه مطلوبی در کشور پیدا کرده و حتی بسیاری از استان های کشور از آن الگو گرفته و اقدام به اجرای جشنواره ای در حوزه داستان کردند.

وی با بیان اینکه نیازاصلی برگزاری هر برنامه ای تامین منابع مالی است، گفت: یکی از خواسته ها و برنامه های ما مشارکت مردم هم در حوزه مادی و هم معنوی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است.

وی عنوان کرد: زمانی که دبیرخانه دائمی جشنواره داستان بانه راه اندازی شود بودجه مستقلی برای آن تعریف خواهد شد و همین امر باعث استمرار این رویداد فرهنگی در سنوات آینده خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بانه با اشاره به اینکه یکی از سیاست های وزارت ارشاد واگذاری برنامه های فرهنگی و هنری به مردم است، گفت:امیدواریم در اختتامیه  دبیری این جشنواره به یکی از فعالان حوزه داستان نویسی واگذارشود.

خوشبخت اظهارداشت: وقتی اساسنامه جشنواره داستان بانه تدوین شود تمامی کارها بر این اساس پیش خواهد رفت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 8 =