نتایج مشاوره در تعامل با عوامل مؤثر

شناسهٔ خبر: 333B03A2 -
مشاوره در تعامل با عوامل مؤثر (خانواده، مدرسه، رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی) می‌تواند تأمین کننده سلامت روان، رشد تحصیلی، شخصی، اجتماعی و شغلی دانش‌آموزان باشد.

به گزارش هاناخبر ، نظام آموزشی به عنوان نهاد اجتماعی مهم ترین هدف خود را تربیت نیروی انسانی مولد وکارآمد نه تنها برای ایفای نقش در زندگی فردی بلکه برای پیشرفت و تعالی جامعه مدنظر قرار داده است. بنابراین راهنمایی و مشاوره تحصیلی نقشی تسهیل کننده در تحقق هدف های آموزش و پرورش به عهده دارد. در این راستا، اگر دانش آموزان دچار مشکلات تحصیلی، اجتماعی و روانی شوند رشد و یادگیری آنان مختل می گردد و معلم به تنهایی نه می تواند و نه فرصت دارد که مشکلات آنها رسیدگی کند در این صورت بهره گیری از خدمات راهنمایی ومشاوره در آموزش وپرورش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. برنامه راهنمایی و مشاورة صحیح و مناسب برای ارتقای سطح کیفی زندگی و پیشرفت در جامعه به ویژه در مراکز آموزشی در طی دوران تحصیل دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.
مشاوره در تعامل با عوامل مؤثر (خانواده، مدرسه، رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی) می‌تواند تأمین کننده سلامت روان، رشد تحصیلی، شخصی، اجتماعی و شغلی دانش‌آموزان باشد. بنابراین، نگاه یکپارچه به خدمات مشاوره‌ای در سه حیطه رشد تحصیلی، شخصی، اجتماعی و شغلی دانش‌آموزان و توزیع وقت مشاوران در این سه حوزه ضروری است. فرایند اجرایی هدایت تحصیلی، نیازمند بازنگری و تأمین زیرساخت‌های لازم مبتنی بر آیین‌نامه مصوب است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =