آغاز بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در کردستان

شناسهٔ خبر: 334E9D24 -
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی امروز در استان تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

به گزارش هاناخبر ، دکتر پیام جلالی اظهار داشت: در طرح امداد نوروزی همچون سال‌های گذشته در دو حوزه اصلی امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: این طرح از تاریخ ۲۴ اسفند سال جاری الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد و در بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی، در حوزه جوانان ۱۲ پست ثابت و سیار که در مبادی ورودی شهرستان‌ها و مکان‌هایی که ازدحام زیاد است و بیشترین گردشگر را دارد پست‌های نوروزی جهت ارائه خدمات به هموطنان فعال است که در این پست‌ها فضای دوستدار کودک، نمازخانه و... در نظر گرفته شده است و با حضور جوانانی که با هلال احمر همکاری دارند و آموزش‌های لازم را در طی سال گذرانده اند، خدمات امدادی لازم به مسافرین ارائه میگردد. 

او با اشاره به فعالیت‌های حوزه امداد و نجات در طرح نوروزی بیان داشت: در طرح نوروزی ۱۴۰۲، ده پایگاه امدادی ثابت جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه امداد کوهستان، ۱ تیم واکنش سریع و همچنین ۵ پایگاه موقت فعال است که در محور‌هایی که سال‌های گذشته بیشترین آسیب را داشته اند جهت ارائه خدمات و انجام اقدامات امدادی به صورت آماده باش می‌باشند. 

 جلالی در ادامه عنوان کرد: در پایگاه‌های امدادی و پست‌های نوروزی خدمات مختلفی اعم از آموزش‌های امدادی، طرح پیمان، پیشگیری از اعتیاد و کمپین آموزشی هلال، اقدامات حوزه هلال احمر به هموطنان همراه با توزیع بروشور‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی انجام می‌شود.

 جلالی افزود: هدف از اجرای این طرح مشارکت جوانان در فعالیت‌های بشردوستانه و ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفر‌های نوروزی است که در این طرح خدمات مرتبط با مسافران و اجرای پویش بهرفت با مشارکت جوانان و امدادگران این جمعیت اجرا می‌شود.

او یادآور شد: جمعیت هلال احمر تمهیدات امدادی لازم را برای کمک به مردم و مسافران در شرایط مختلف اتخاذ کرده و با آمادگی کامل در خدمت هموطنان خواهد بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =