طرح زمستانه پلیس‌ کردستان آغاز شد

شناسهٔ خبر: 33675477 -
طرح زمستانه فرماندهی انتظامی کردستان با حضور بیش از سه هزار نیروی پلیس راه و راهور و نیروهای امدادی و خدماتی در سطح جاده‌ها و معابر شهری و روستایی آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ، فرمانده انتظامی کردستان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش زمستانه پلیس به خبرنگاران گفت: امسال در رزمایش زمستانه پلیس بین از سه هزار نیرو شامل پلیس‎های راهور و راه، راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر و اورژانس، آتش نشانان، تکنسین‌های امداد خودور و نیروهای شهرداری به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

سردار علی آزادی با بیان اینکه این طرح به مدت سه ماه از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند اجرا می‌شود افزود: دستگاه‌های مختلف این استان ۷۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین را برای اجرای این طرح اختصاص داده‌اند تا در سریع‌ترین زمان ممکن در مقابله با حوادث و بحران‌ها جوابگوی نیاز مردم باشند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ بالگرد امدادی اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر نیز برای ارایه خدمات در مواقع بحرانی در این استان تخصیص یافته و علاوه بر آن فرماندهی انتظامی استان برای ارایه خدمت بالگردهای ناجا در مواقع اضطراری هماهنگی لازم را انجام داده است.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: توصیه می‌شود به علت قرار گیری کشور در شیوع همه گیری ویروس کرونا مردم از انجام سفرهای غیر ضروری در این مدت خودداری کنند و در صورت لزوم بدون همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ راهی سفر نشوند.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است که همه ساله زیر پوشش طرح زمسانه پلیس می‌رود.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =