عملکرد شهردار ارومیه با گفته هایش یکی نیست!

شناسهٔ خبر: 337ACF12 -
در حالیکه شهردار ارومیه در مراسم روز خبرنگار خواستار عدم ذکر مباحث قومیتی شد، اما خودش در این مراسم، بدون توجه به درخواست حضار برای فارسی صحبت کردن، تماما آذری صحبت کرد.

به گزارش هاناخبر ، در مراسم روز خبرنگار در ارومیه شهردار این شهر نشان داد که خودش به گفته هایش ایمان چندانی ندارد.

محمد حضرت پور در این مراسم، پرهیز کردن از نگاه قومیتی و مذهبی به یکدیگر را شرط حرکت به سمت توسعه پایدار عنوان کرد اما این مطالب به زبان آذری بود و خالی از دیدگاه قومیتی هم نبود. در این مراسم رییس شورای شهر ارومیه و شهردار این شهر به زبان آذری صحبت کردند و حتی زمانی که حاتمی عضو شورای شهر در واکنش به آذری صحبت کردن شهردار ارومیه تذکر داد، حضرت پور بدون توجه به این درخواست به آذری صحبت کردن ادامه داد و زمانی که حاتمی خواست تا مراسم روز خبرنگار را ترک کند، به اصرار شهردار منصرف شد.

شهردار ارومیه در مراسم روز خبرنگار و ‌اختتامیه جشنواره رسانه‌ای پیام‌انقلاب که در فرهنگسرای قرآن شهرداری برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و روز عید قربان نیاز اسلام و ایران را  تقویت و توسعه کشور دانست و  اضافه کرد: «ذکر مباحث قومیتی به مصلحت نیست.«

اما جناب شهردار به کارنامه خودشان نگاهی نکردند و دقت نکردند که گفته و عملکردشان متفاوت است؟!  چطور در روز خبرنگار بدون توجه به سایر اقوام حاضر در جلسه آذری صحبت می کند و سپس همه اقوام را شهروند درجه یک ارومیه معرفی می کند و  می گوید: «این تفکر در عمل و برنامه های شهرداری نیز به طور جدی و ویژه ساری و جاری است».

بر عکس گفته های شهردار ارومیه؛ چیزی که دیده نمی شود یکسان نگریستن همه اقوام ایرانی در ارومیه است، تا کنون بارها اعضای شورای شهر ارومیه نسبت به تک قومیتی نشان دادن شهر ارومیه اعتراض کرده اند اما در نهایت جناب شهردار و ریاست شورای شهر در مراسم روز خبرنگار به بهانه اینکه "برخی جملات را نمی شود به فارسی ترجمه کرد" تا پایان جلسه آذری صحبت کردند.

محمد حضرت‌پور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای پیام انقلاب در ارومیه تأکید کرد: شهرداری متعلق به تمامی قومیت ها و مذاهب بوده و امروز نیاز به این است که در کنار هم برای تقویت و توسعه کشور و استان حرکت کنیم تا به رشد دست یابیم و این تفکر انسانی اگر بر همگان حاکم شود که به دور از نگاه قومیتی و مذهبی به یکدیگر بنگرند، قطعا به سمت توسعه پایدار حرکت خواهیم کرد.

حضرت پور تصریح کرد: به هیچ وجه نمی توان هویت قومیت ها را انکار کرد اما این موضوع بسیار  ارزشمند است که فارغ از نگاه قوم گرایانه، در کنار هم و با محبت زندگی کنیم و از این رو هم کردها و هم ترک ها عشق بنده هستند و به هردو ارادت دارم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =