هفت کیلومتر راه روستایی در مهاباد بهسازی شد

شناسهٔ خبر: 33C35838 -
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هفت کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان در قالب «طرح ملی ابرار» بهسازی و بازسازی شد.

به گزارش هاناخبر ، محسن خادمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این هفت کیلومتر مرحله اول عملیات اجرایی بازسازی و تکمیل بخشی از راه‌های روستایی مهاباد از مسیر روستای «سویناس» به طرف «ماژگه» از توابع بخش خلیفان است که تکمیل و برای آسفالت تحویل پیمانکار شده است.

وی با بیان اینکه سهم مهاباد در طرح ملی ابرار ۱۱ کیلومتر است، ادامه داد: چهار کیلومتر باقی مانده از این طرح در مسیر روستای «برایمه» به «دهبکر» و «شیخ یوسف» به سمت «خلیفان» هم‌اکنون با انجام عملیات تعریض، شن‌ریزی و بهسازی در دست اجراست.

وی با اشاره اینکه فصل عملیات آسفالت رو به پایان است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم این محورها را قبل از شروع بارندگی به اتمام رسانده تا مراحل آسفالت نیز در این محورها در سال جاری انجام شود.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: مراحل طرح ملی ابرار شامل عملیات خاک‌برداری و خاکریزی، احداث پل، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی با استفاده از ظرفیت و قابلیت عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد است.

«خادمی» عنوان کرد: این طرح برای بازسازی راه‌های روستایی با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور و آذربایجان‌غربی است که با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار بدون راه مناسب، تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

​در راستای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی طرح ملی «ابرار» مشتمل بر ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت‌دار روستایی با ۱۸۰ اکیپ راهسازی و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی دولتی اجرایی می‌شود.

در حال حاضر ۸۵ کیلومتر در ۲۰ روستای آذربایجان‌غربی آماده آسفالت بوده و ۴۵ کیلومتر در ۱۰ روستا نیز در حال آماده‌سازی است.

برای اجرای طرح ابرار در آذربایجان‌غربی ۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

شهرستان‌های ارومیه، چالدران و مهاباد بیشترین روستاهای زیرپوشش این طرح را به خود اختصاص داده است.

مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 4 =