امام جمعه ارومیه:

رواج قومیت‌گرایی مشکلی است که در آذربایجان غربی مشاهده می‌شود

شناسهٔ خبر: 33E07653 -
امام جمعه ارومیه گفت: رواج قومیت‌گرایی مشکلی است که در استان گاهی اوقات مشاهده می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه پرداختن به مسائل قومیتی و ایجاد اختلاف با هر عنوان حرام است افزود: اختلاف زبانی و قومیتی از نشانه‌های خداوندی است که باید قدردان آن باشیم نه اینکه برای مقاصد و منافع شخصی بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه رواج قومیت‌گرایی مشکلی است که در استان گاهی اوقات مشاهده می‌شود ادامه داد: تفاوت زبان و رنگ انسان از نشانه‌های الهی است و نباید از نشانه‌های الهی در مسیر منافع شخصی استفاده شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه با تاکید بر پرهیز از پرداختن به مسایل قومی در آستانه انتخابات آتی عنوان کرد: این مشکلی است که در نزد پروردگار باعث زبونی و خواری می‌شود. هرکسی دنبال خدشه‌دار کردن وجهه مردم با بیان مسائل قومی برآید قطعا با شکست و پستی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به قرارگرفتن در هفته ازدواج اظهارداشت: مسئولان باید امکان ازدواج آسان را فراهم کنند تا جوانان به راحتی تشکیل خانواده دهند زیرا این امر وظیفه یک حکومت اسلامی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج در دین اسلام، بیان داشت: ازدواج در دین اسلام مورد تاکید قرار دارد، باید برای فرزندان خود و دیگران امکان ازدواج را فراهیم کنیم.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه دستور الهی است که برای ازدواج افراد مجرد امکان ازدواج فراهم شود و برای ازدواج بندگان صالح تلاش شود افزود: خانواده‌ها به فکر ازدواج فرزندان خود باشند و اگر امکان ازدواج فراهم باشد باید در اسرع وقت شرایط ازدواج فرزندان فراهم شود زیرا این وظیفه‌ای بر عهده پدر و مادر است.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وظیفه مسئولان حکومت دینی است که برای ازدواج جوانان زمینه سازی کنند خاطرنشان کرد: باید برای فرزندانمان و کسانی که ازدواج نکرده‌اند امکان ازدواج را فراهم کنیم زیرا این امر مورد تاکید خدواند متعال است.

حجت الاسلام قریشی مسئولان را به توجه بیش از پیش در زمینه کشاورزی و فروش محصولات این بخش توصیه کرد و افزود: امسال شاهد پربار بودن محصولات هستیم و بر همین اساس باید زمینه لازم برای تامین بازارهای مناسب فراهم شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مسوولان استانی به وضعیت محصولات کشاورزی رسیدگی کنند، گفت: مسوولان با مدیریت درست کاری کنند که کشاورزان راضی باشند؛ نظارت بر قیمت‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، در خصوص تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا نیز عنوان کرد: تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشانه ضعف و زبونی دشمن است و باید به این تحریم افتخار کند.

وی با اشاره به اینکه تحریم وزیر امور خارجه نشان از ضعف و پستی دشمن دارد، اضافه کرد: آمریکا چون در هر سیاستی در مقابل ایران شکست خورده، دست به این کار مضحک و خنده‌دار زده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =