مجموعه جهانی تخت سلیمان به حفاظت الكترونیكی مجهز شد

شناسهٔ خبر: 33E1978A -
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مجموعه جهانی تخت سلیمان به سیستم های حفاظتی تجهیز شده و در راستای حفاظت از این مجموعه جهانی اقدامات خوبی پیش بینی شده است.

به گزارش هاناخبر ، سرهنگ حسن محمدی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفاظت فیزیکی و الکترونیکی نیز به جهت تشدید مراقبت های حفاظتی در حد مطلوب برای مجموعه پیش بینی شده و پرسنل یگان با مساعدت های رئیس مجموعه در طول شبانه روز اقدامات حفاظتی را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: سیستم رادیویی (بی سیم) بطوریکه با مرکز 110 فرماندهی انتظامی و پاسگاه تخت سلیمان در ارتباط بوده و در این مجموعه تعبیه شده است.

محمدی در خصوص در خصوص تشدید مراقبت های حفاظتی از این اثر جهانی گفت: پوشش انتظامی پاسگاه تخت سلیمان نیز با گشت زنی های شبانه روزی در خود مجموعه و اطراف آن انجام می شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی دستگاه های مردم نهاد یکی از اولویت های اصلی در امر پیشگیری و اقدامات حفاظتی بوده و تلفن گویای 09662 بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی برای شهروندان است.

مسئول دفتر فنی تخت سلیمان  نیز با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین مجموعه جهانی تخت سلیمان و دانشگاه فنی درسدن آلمان  گفت: این تفاهم نامه به همت معاونت میراث فرهنگی وزارت متبوع و پشتیبانی های فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی منعقد شده است.

رضا تقوی با اشاره مفاد این  تفاهم نامه  اضافه کرد: این پروژه از سال 1396 پس از نشست های متعدد و بررسی طرح هیأت مذکور وارد فاز اجرایی شده و بخش هایی از آن تاکنون به انجام رسیده است و در این مرحله انواع تست های فنی و بررسی شیوه های حفاظت صورت گرفته و این قرارداد اخیر نیز در راستای استحکام بخشی ایوان غربی منعقد شده است.

به گزارش کردپرس، مجموعه آثار جهاني تكاب از آثار تاريخي به جاي مانده از دوره مادها، اشكانيان، ساساني و ايلخانيان در 45 كيلومتري شمال‌شرقي شهرستان تكاب واقع شده است كه در سال 1382 به شماره 1077 در فهرست آثار جهاني يونسكو به عنوان چهارمين اثر ملي ايران و دومين اثر جهاني آذربايجان غربي به ثبت رسيده است. 

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 9 =