بهره برداری از ۵ طرح مخابراتی در مهاباد

شناسهٔ خبر: 343BB824 -
پنج طرح مخابراتی با بیش از ۵۵ میلیارد ریال هزینه به مناسبت هفته دولت در مهاباد به بهره برداری رسید.

به گزارش هاناخبر ،

سیدخضر سیدمحمدی رئیس اداره مخابرات مهاباد در حاشیه افتتاح طرح‌های مخابراتی گفت: پروژه فاز هشت و افزایش ۱۴ تکنولوژی به سایت‌های شهری و روستایی با ۴۱ میلیارد ریال هزینه توسط شرکت همراه اول از جمله این طرح‌ها است که امروز به بهره برداری رسید.

سیدمحمدی افزود: طرح احداث سایت دوم دکل مخابراتی در شهر تازه تاسیس "گوگ تپه" با ۱۱ میلیارد ریال هزینه که توسط شرکت همراه اول سال گذشته آغاز شده بود امسال به پایان رسیده و در هفته دولت امسال افتتاح شد.

وی بیان کرد: افزایش پهنای باند از ۱۰۰ به هزار مگابیت در روستای "قزلقوپی" با ۵۵۰ میلیون ریال هزینه و بهینه سازی مسیر انتقال دیتا در روستای "حاجی خوش" با ۳۰۰ میلیون ریال توسعه ۱۶۰ پورت اینترنت پرسرعت تلفن ثابت در روستای "دریاس" و افزایش پهنای باند از ۱۰۰ به هزار مگابیت در همین روستا از دیگر طرح‌های مخابراتی روستایی بود که با هدف ارتقا و توسعه اینترنت پرسرعت در این منطقه اجرا شده است.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته در کشور اقدامات اساسی در حوزه اینترنت روستایی در مهاباد انجام شده است، اضافه کرد: هم اکنون ضریب برخورداری روستا‌های مهاباد از میانگین استانی بالاتر و به حدود ۹۲ درصد رسیده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 9 =