رسیدن تولید روزانه نفت خام در ایلام به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه

شناسهٔ خبر: 3460C082 -
استاندار ایلام گفت: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت‌خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه‌گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ،

دکتر «محمد نوذری» با اشاره به دیدار خود با وزیر نفت که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،  اظهار کرد: یکی از مصوبات و وعده‌های مهم در سفر رئیس جمهور به استان بهره برداری و توسعه میادین مهم نفتی استان بود که در این راستا میدان نفتی چنگوله با توجه به اینکه یک میدان مشترک با کشور عراق است از اهمیت خاصی برای استان و کشور برخوردار است.

وی  از صادر شدن مجوز بهره‌برداری از میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: پس از پیگیری های فراوان طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت‌خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

استاندار ایلام با اشاره به این  که  به زودی عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز خواهد شد، اضافه کرد: اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار به اجرای طرح های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری علاوه بر اینکه توسعه استان و برون رفت از محرومیت را نشانه می رود نیک نگاهی به رفع مشکل بیکاری در استان نیز دارد.

نوذری گفت: در این دیدار توافق شد که بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان این وزارتخانه در حوزه مسئولیت های اجتماعی استان سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در استان انجام شده است ،گفت: استان ایلام از بعد منابع نفتی در رتبه سوم گازی و گاز در رتبه دوم  کشوری قرار دارد.

استاندار ایلام تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت و بیش از ۶ میلیون مترمکعب گاز در این استان تولید می‌شود که امیدواریم با توسعه میدان‌های نفتی، تولید روزانه نفت خام در استان حدود ۱۱۰ هزار بشکه افزایش یابد و به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =